Jag har idag fått en inbjudan från Biogas Sydost. Mötet äger rum i Kalmar den 4 juni och handlar om hur man ska vidareutveckla biogasen i den här delen av Sverige, det började med Kalmar och nu kommer det diskuteras om hur man ska gå vidare i regionen.
Finns det något bra sätt att länka in PDF:er jag fått på mail här så ni alla kan läsa om det?
Biogas Sydost Möter framtiden
Re: Biogas Sydost Möter framtiden
Vad bra att ni har ett sånt här möte!Oldfield wrote:Jag har idag fått en inbjudan från Biogas Sydost. Mötet äger rum i Kalmar den 4 juni och handlar om hur man ska vidareutveckla biogasen i den här delen av Sverige, det började med Kalmar och nu kommer det diskuteras om hur man ska gå vidare i regionen.
Delar av Småland är ju nästan lika gaslöst som Norrland. Ni har publika tankstationer i Jönköping, Gnosjö och Kalmar vad jag förstår, och Växjö liksom Nässjä är på gång. Nordöstra Småland tycka sakna gasttankstationer, något på gång där?
Opel Zafira CNG -08
Re: Biogas Sydost Möter framtiden
Du har helt rätt, här är totalt gaslöst om man befinner sig en bit utanför Kalmar. Västervik ska tydligen öppna till hösten med.Sven wrote:Vad bra att ni har ett sånt här möte!Oldfield wrote:Jag har idag fått en inbjudan från Biogas Sydost. Mötet äger rum i Kalmar den 4 juni och handlar om hur man ska vidareutveckla biogasen i den här delen av Sverige, det började med Kalmar och nu kommer det diskuteras om hur man ska gå vidare i regionen.
Delar av Småland är ju nästan lika gaslöst som Norrland. Ni har publika tankstationer i Jönköping, Gnosjö och Kalmar vad jag förstår, och Växjö liksom Nässjä är på gång. Nordöstra Småland tycka sakna gasttankstationer, något på gång där?

Här är inbjudan till mötet iaf
http://www.gasforeningen.se/upload/file ... 202008.pdf
I norr ska dom ha biogas seminarie nästa vecka .. Går dock inte dit själv då det kostade 1600
Men får hoppas det mynnar ut i något gott.
I norr ska dom ha biogas seminarie nästa vecka .. Går dock inte dit själv då det kostade 1600

Men får hoppas det mynnar ut i något gott.