Biogas Sydost Möter framtiden

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
Oldfield

Biogas Sydost Möter framtiden

Post by Oldfield »

Jag har idag fått en inbjudan från Biogas Sydost. Mötet äger rum i Kalmar den 4 juni och handlar om hur man ska vidareutveckla biogasen i den här delen av Sverige, det började med Kalmar och nu kommer det diskuteras om hur man ska gå vidare i regionen.

Finns det något bra sätt att länka in PDF:er jag fått på mail här så ni alla kan läsa om det?
Sven

Re: Biogas Sydost Möter framtiden

Post by Sven »

Oldfield wrote:Jag har idag fått en inbjudan från Biogas Sydost. Mötet äger rum i Kalmar den 4 juni och handlar om hur man ska vidareutveckla biogasen i den här delen av Sverige, det började med Kalmar och nu kommer det diskuteras om hur man ska gå vidare i regionen.
Vad bra att ni har ett sånt här möte!

Delar av Småland är ju nästan lika gaslöst som Norrland. Ni har publika tankstationer i Jönköping, Gnosjö och Kalmar vad jag förstår, och Växjö liksom Nässjä är på gång. Nordöstra Småland tycka sakna gasttankstationer, något på gång där?
Opel Zafira CNG -08
Oldfield

Re: Biogas Sydost Möter framtiden

Post by Oldfield »

Sven wrote:
Oldfield wrote:Jag har idag fått en inbjudan från Biogas Sydost. Mötet äger rum i Kalmar den 4 juni och handlar om hur man ska vidareutveckla biogasen i den här delen av Sverige, det började med Kalmar och nu kommer det diskuteras om hur man ska gå vidare i regionen.
Vad bra att ni har ett sånt här möte!

Delar av Småland är ju nästan lika gaslöst som Norrland. Ni har publika tankstationer i Jönköping, Gnosjö och Kalmar vad jag förstår, och Växjö liksom Nässjä är på gång. Nordöstra Småland tycka sakna gasttankstationer, något på gång där?
Du har helt rätt, här är totalt gaslöst om man befinner sig en bit utanför Kalmar. Västervik ska tydligen öppna till hösten med.

Image

Här är inbjudan till mötet iaf
pebelund

Post by pebelund »

http://www.gasforeningen.se/upload/file ... 202008.pdf

I norr ska dom ha biogas seminarie nästa vecka .. Går dock inte dit själv då det kostade 1600 :)
Men får hoppas det mynnar ut i något gott.
Post Reply