Nu när jag har min fina V70 Bi-Fuel så vill jag ju tanka gas hela tiden. Då jag bor i Stockholm så har jag redan efter 2:a tankningen märkt att det kan vara problem ibland. Dock har jag turen att bo hyfsat nära tappen i Bromma som jag inbillar mig är mer pålitlig tack vare att den väl är kopplad direkt till reningsverket. (Rätta mig gärna om jag har fel!)
Nu behöver jag er hjälp att välja tankkort! Jag har kikat på Volvokort, eftersom jag ju har en Volvo, men om jag har förstått saken rätt så finns bara Volvokort med kredit. Det är jag inte så sugen på...

Givetvis kan jag ju fortsätta med mitt vanliga VISA-kort men det skulle vara bra med ett separat kort där jag kan samla alla kostander för bilen.
Vilka kortalternativ finns och hur funkar de olika med avseende på rabatter, betalmöjligheter på de olika tankställena och andra bilrelaterade butiker, fakturering m.m.? Jag riktar mig i första hand till Stockholmare som har samma förutsättningar som jag, men alla är givetvis välkomna med tips och glada tillrop!
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh
/Fred