Jag vägrar i och för sig tro att Miljöpartiet kommer göra mer än dom gjorde under förra mandatperioden om dom kommer i beslutsfattande ställning vid nästa val och jag tänker inte göra mig skyldig till att inleda någon form av parti-/blockpolitisk diskussion men det gläder mig att Peter Eriksson pratar biogas och har som mål att varje kommun ska ha egen biogasproduktion. Det är mer än man kan säga om t.ex. Maud Olofsson som väl annars borde vara den som talar sig varm för lokalproducerad biogas hos lantbrukare och kommuner. Hoppas att Andreas Carlgren inleder något redan nu som gynnar biogasen och att Peter Eriksson & Co fortsätter med det om dom kommer till makten. Jag tror det dock först när jag ser det - oavsett vem det gäller.
Enligt Peter Eriksson kommer det att byggas en biogasanläggning i Luleå före nästa val och miljöpartiets mål är att alla kommuner ska ha en biogasproduktion.
http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.a ... id=3962159
Peter Eriksson (mp) talar biogas
Peter Eriksson (mp) talar biogas
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
Bra utspel.
Miljöpartiet borde samtidigt för sin trovärdighets skull helt avsluta sin satsning på etanol, som inte längre kan betraktas som ett miljöbränsle. Och Maria Wetterstrand borde snarast sälja sin etanolbil och skaffa gasbil, hon bor ju dessutom i Stockholm där det finns gott om tankstationer.
Miljöpartiet borde samtidigt för sin trovärdighets skull helt avsluta sin satsning på etanol, som inte längre kan betraktas som ett miljöbränsle. Och Maria Wetterstrand borde snarast sälja sin etanolbil och skaffa gasbil, hon bor ju dessutom i Stockholm där det finns gott om tankstationer.
Opel Zafira CNG -08