Dåligt med trådar om var man hittar den billigaste gasen.
Fick just reda på att de säljer biogas för 7:80/Nm3 i Jönköping, vilket är det billigaste jag sett.
Dyrast för min del ligger Linköping på, med 9:40/Nm3 biogas.
Göteborg har precis hoppat upp till 10:-/Nm3, fast då är det naturgas.
Billigast/dyrast i landet just nu
Billigast/dyrast i landet just nu
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
Opel Zafira 04
Varje gång jag tankat brukar jag gå in på http://www.bensinpriser.se och uppdatera prisuppgifterna.
När jag tankade biogas på Shell i Kista så fick jag 2006-03-24 betala 10,38 per Nm3. Det dyraste jag betalat var i Uppsala förra året då jag fick betala 10,59 per Nm3.
I Jönköping har det alltid varit extremt billigt att tanka! 7,80 har de tagit sedan 2005-10-21 ser jag i min tankjournal då de höjde från 7,40...
När jag tankade biogas på Shell i Kista så fick jag 2006-03-24 betala 10,38 per Nm3. Det dyraste jag betalat var i Uppsala förra året då jag fick betala 10,59 per Nm3.
I Jönköping har det alltid varit extremt billigt att tanka! 7,80 har de tagit sedan 2005-10-21 ser jag i min tankjournal då de höjde från 7,40...
Gratis!
Är på semester i Östersund och upptäckte att det tillsvidare är helt gratis att tanka biogas
Det skulle ju vara gratis i 3 veckor efter invigningen i maj, men det verkar glädjande nog ha förlängts.
Däremot har de tydligen lite tekniska problem med gasproduktionen vilket gjorde att jag inte fick riktigt full tank. Det fanns inget räkneverk, men uppskattar att jag fick i ca 12 m3. Full tank brukar vara ca 15.
Det skulle ju vara gratis i 3 veckor efter invigningen i maj, men det verkar glädjande nog ha förlängts.
Däremot har de tydligen lite tekniska problem med gasproduktionen vilket gjorde att jag inte fick riktigt full tank. Det fanns inget räkneverk, men uppskattar att jag fick i ca 12 m3. Full tank brukar vara ca 15.
Anders, stämmer det att man måste ha ett speciellt kort för att fylla gas i Uppsala? Jag undvek att köra den vägen tidigare i somras och valde att fylla i Västerås på upp- o nervägen för där tar dom det mesta i kortväg. Kan nämna - även om det är utanför trådens egentliga ämne - att Fordonsgas lanserar sitt eget betalkort nu och det ska gälla hos Svensk Biogas också.
Ja, i Uppsala håller de kvar vid sitt eget tankkort. Man kan gå till http://www.uppsala.se/ och söka efter "tanka biogas" för att hitta ansökningsblanketten.
-
Billigt i Helsningborg 8,25kr/Nm
Var till Köpenhamn tor igår och tankade på Ängelholmsvägen (På preemmacken)
Norra infarten, billigt men inte en enda vägskyltning om denna gasstation någonstans tyvärr .
Norra infarten, billigt men inte en enda vägskyltning om denna gasstation någonstans tyvärr .