Hej, är ny här på forumet och även ny inom gas. har sålt min Mercedes S500l till förmån för en B180 NGT -10. Den har i dagsläget 25 000 mil på mätaren, fd taxi. All servicen är gjord och bilen känns väldigt tigit för sina mil.
Problemet är att när det blir kallare än 0 grader och man startar den så går den bara på 3 cylindrar, laddar man ner felkoder så säger dom fel på injektor till cylinder 4. Har nu bytt en kabel samt injektor men felet kvarstår. Felet kommer oavsett om den har gas som bränsle eller bara bensin. med motorvärmare försvinner problemet. någon haft liknande problem? Kan det vara någon givare som spökar?
Psycho
B180 ngt går på 3 cylindrar
B180 ngt går på 3 cylindrar
Kör Mercedes B180 NGT-10
- i väntan på AMG NGT...
Re: B180 ngt går på 3 cylindrar
Verkar vara ett rätt så dött forum detta. Kanske ska flytta tråden till problem eller nått?
Psycho
Psycho
Kör Mercedes B180 NGT-10
- i väntan på AMG NGT...
Re: B180 ngt går på 3 cylindrar
Den är nog så att ingen på forumet känner att de hade något att tillföra.
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
Opel Zafira 04
Re: B180 ngt går på 3 cylindrar
Hej! Beklagar! Vi kör en B170 ngt som också är en gammal taxi och aldrig haft några problem med detta.
Så tyvärr kan jag inte hjälpa till.
Så tyvärr kan jag inte hjälpa till.
MB B170NGT
Re: B180 ngt går på 3 cylindrar
Så en uppdatering!Kul att några ger sig till känna
Det visade sig att det varit någon som har klippt och klistrat i elsystemet
Så efter mååånga timmars felsök visade det sig vara ett av de två styrdonen som var kass. Köpte ett begagnat på Bildelsbasen. Kan för mitt liv inte fatta varför någon varit inne i elsystemet på en bil med garanti och full servicebok?? Garantin gick ut i oktober förra året. Sura pengar! Är det nått annat jag ska se upp med ang B-klass NGT? Har bara hört bra saker om man jämför med Volvos och VAGs gasmodeller. Rätta mig om jag har fel.
Psycho


Psycho
Kör Mercedes B180 NGT-10
- i väntan på AMG NGT...