fortsättning på gasdriften dör....
Posted: 2009-02-21, 20:04
Hej kära vänner nu är jag tillbaka med lite ny information
Jag har nu haft min Punto på verkstad en tid och det tog ett tag innan verkstan kunde konstatera felet av naturliga skäl, Verkstan kliade sig i huvudet och tog kontakt med generalagentens tekniska support som föreslog som första åtgärd att kolla och rengöra alla kontakter, vilket nu är gjort. Får se hur det fungerar, låter bilen stå en tid för att se om felet är avhjälpt. Verkstan sa att den tekniska supporten var bekant med problemet och att det dykt upp på olika Fiat-modeller, inte bara Punto. Om steg ett inte hjälper är nästa steg att byta sensor dvs tryckgivare och om det inte hjälper är nästa steg att byta ett relä. Vad som följer därefter vete gudarna.
Försäkringsbolaget betraktar det i princip som en maskinskada, men är väl inte så pigga på att betala ett ingrepp som sker på alltför lösa boliner och har därför varit i kontakt med verkstan för att styra upp det lite.
Jag återkommer när jag kunnat konstatera om felet är avhjälpt eller ej.
Jag har nu haft min Punto på verkstad en tid och det tog ett tag innan verkstan kunde konstatera felet av naturliga skäl, Verkstan kliade sig i huvudet och tog kontakt med generalagentens tekniska support som föreslog som första åtgärd att kolla och rengöra alla kontakter, vilket nu är gjort. Får se hur det fungerar, låter bilen stå en tid för att se om felet är avhjälpt. Verkstan sa att den tekniska supporten var bekant med problemet och att det dykt upp på olika Fiat-modeller, inte bara Punto. Om steg ett inte hjälper är nästa steg att byta sensor dvs tryckgivare och om det inte hjälper är nästa steg att byta ett relä. Vad som följer därefter vete gudarna.
Försäkringsbolaget betraktar det i princip som en maskinskada, men är väl inte så pigga på att betala ett ingrepp som sker på alltför lösa boliner och har därför varit i kontakt med verkstan för att styra upp det lite.
Jag återkommer när jag kunnat konstatera om felet är avhjälpt eller ej.