Köra Jönköping till Luleå på gas?
Köra Jönköping till Luleå på gas?
Hejsan nu har jag äntligen skaffat gas bil.
Men i juli tänkte vi åka upp till Luleå.
Många tankställen är på gång ser jag.
Kan jag ta mig till Luleå i juli på gas?
v70 bifuel
Hej och välkommen vill forumet!
Det går utmärkt att köra V70 bi-fuel till Luleå men än så länge kan du inte köra hela vägen på gas.
Sundsvall ska öppna sitt gastankställe den 1/7. För att tanka i Skellefteå behöver du ett tankkort som du ansöker om hos kommunen, se tråden "Biogas i Skellefteå". När du väl är uppe i Luleå så har du billig biogas i Boden.
Lycka till med nya bilen.
Det går utmärkt att köra V70 bi-fuel till Luleå men än så länge kan du inte köra hela vägen på gas.
Sundsvall ska öppna sitt gastankställe den 1/7. För att tanka i Skellefteå behöver du ett tankkort som du ansöker om hos kommunen, se tråden "Biogas i Skellefteå". När du väl är uppe i Luleå så har du billig biogas i Boden.
Lycka till med nya bilen.
Volkswagen Golf Sportscombi 1.4 TGI DSG 2016
Opel Zafira 1.6 CNG ecoflex turbo 2009 (såld)
Opel Astra 1.6 CNG 2004 (såld)
Opel Zafira 1.6 CNG ecoflex turbo 2009 (såld)
Opel Astra 1.6 CNG 2004 (såld)
Om högerfoten inte är för tung så borde du klara Uppsala - Sundsvall på gas (Kör man över Uppsala?). Om du kan tanka i Sundsvall så har du mellan 5 och 10 mil kvar till Skellefteå när gasen tar slut. I Skellefteå behöver du som Stålis skrev ett kommunkort för att tanka, så ansök direkt så att du hinner få det. Ansökan finns här: http://www.skelleftea.se/default.aspx?id=28234. Priset är just nu 9,16kr/Nm3. Från Skellefteå till Luleå är det bara 13 mil så du tar dig tur och retur på gasen.
Biogas till Norrland!
Volvo V70 Bi Fuel -04
Volvo S60 Bi Fuel -07
Volvo V70 Bi Fuel -04
Volvo S60 Bi Fuel -07
Re: Köra Jönköping till Luleå på gas?
Vet inte varifrån du åker . Men tänker du tanka gas i Uppsala så måste du skaffa kort där också. Går fort att få kort själv mailade jag in ansökan och fick kort en eller två dagar efteråt på posten.casper wrote:Hejsan nu har jag äntligen skaffat gas bil.
Tankställe uppsala
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012
Hejsan och tack för info. Ang vart ifrån jag åker =) kolla rubriken.
Göran wrote:Vet inte varifrån du åker . Men tänker du tanka gas i Uppsala så måste du skaffa kort där också. Går fort att få kort själv mailade jag in ansökan och fick kort en eller två dagar efteråt på posten.casper wrote:Hejsan nu har jag äntligen skaffat gas bil.
Tankställe uppsala
v70 bifuel
casper wrote:Hejsan och tack för info. Ang vart ifrån jag åker =) kolla rubriken.

Finns det tankställe i Umeå?Mange wrote:Trevlig resa! Om det hade gällt Umeå hade jag hjälpt dig, för den goda sakens skull... Som det ser ut är jag i Sundsvall på söndag så låt oss hoppas att den pumpen går som den ska då