Nu har jag fått min och har kört femtiotalet mil... Väldigt nöjd faktiskt.. Bilen känns ENORM jämfört med min 3-serie BMW men fortfarande väldigt smidig i trafiken.
DSGn är helt lysande, speciellt kombinerad med växlingsknapparna som gör den otroligt smidig. Det går enkelt att kugga ned och den håller sig helt manuell tills man håller in högerpaddeln i tre sekunder, grymt smidigt! För att vara en liten spis med 150 kusar känns den väldigt pigg måste jag säga...
Dynaudioljudet är bra, lite "tamt" på lägre nivåer kanske. Man måste dra på rätt så rejält för att det verkligen ska komma till sin rätt. Navigatorn är också riktigt bra, pekskärmen gör den väldigt lättanvänd och att man kan lagra musik på hårddisken är ju väldigt smidigt. Lite trist att den inte klarar SDHC-kort dock, så det smidigaste är att föra över musik från DVD.
Sköna stolar även om jag nog tycker att skinnet har lite sämre yta än vad jag har haft tidigare, fast å andra sidan så kostade det ju inte speciellt mycket heller.
Riktigt nöjd med färgen Irongrey, inte lika tråkigt som silver men jag tror att den fortfarande blir väldigt lätt att sköta. Lite roligt att den skiftar rejält i olika ljus. I direkt solsken, ljusblå, i skugga mörkgrå.. Se bildbevis nedan.
Det enda som jag reagerat lite negativt på hittils är att jag tycker bilen drar lite mycket, men det känns lite orättvist att göra sådana bedömningar när den gått 50 mil för det lär ju släppa lite med milen.