http://volkswagen.se/passatecofuel/

Snacka om brainstorming på marknadsavdelningen!Bonneville wrote:Vet inte om ni sett den här, det var lite kul....
http://volkswagen.se/passatecofuel/
Oj! .. Det var bra att du rapporterade detta.. Då måste jag ta o beställa en med nu så fort som möjligt med andra ord.. Det börjar bli dax att byta nämligen... Får försöka fixa det i veckan som kommer då..Danni wrote:Jag beställde en EcoFuel av VW Göteborg i onsdags, och vill meddela att den preliminära leveranstiden nu anges till september. När jag först provkörde i förra veckan pratade de om augusti. Så de verkar sälja löjligt bra.
Det lär bli en outhärdlig väntan... Jag vill ha min nya pärla i förrgår!
Håller helt med!Bonneville wrote:Det är EXAKT sånt man vill läsa när man vet att den egna bilen har tillverkning vecka 16.....
Hmmmmm, vecka 32, och du beställde ändå någon vecka efter mig! Hade varit helt perfekt att få den då, eftersom jag har semester veckorna 33-36 och kommer vara i Sverige minst halva den tidenhopeless wrote:Kan meddela att preliminär leverans på beställning gjord i dagär vecka 32, låååång väntan
Jag pratade med säljaren två dar innan beställningen gjordes och då var det September som gällde, så det verkar bero lite på vilket humör dator-systemet är påDanni wrote:Hmmmmm, vecka 32, och du beställde ändå någon vecka efter mig! Hade varit helt perfekt att få den då, eftersom jag har semester veckorna 33-36 och kommer vara i Sverige minst halva den tidenhopeless wrote:Kan meddela att preliminär leverans på beställning gjord i dagär vecka 32, låååång väntan
Får väl se, får väl se. Göteborgskontoret kanske fyllt upp sin kvot snabbare. Jag har intrycket att gasbilar är mer poppis här på västkusten.
Oi! Jag visste inte ens att Passaten gick att få med aktiv farthållaretaz wrote:*"Avstånds-radar" håller avståndet till bilarna på motorvägen.. Nån ny grejSkitcoolt...
Säljaren skickade en förfrågan via något system och fick direkt tillbaka ett preliminärt lev. datum, men som sagt var... En vecka innan beställningen var det v.32, någon dag innan var det september och när beställningen väl las så var det v.32 igenDanni wrote:Jaså, minsann, datorsystemets humör! Får väl ta och hacka mig in där istället då :p Jag fick inte veta nåt mer än september, även när jag la själva beställningen...
Jag tänkte också på att det manuella läget på lådan var felväntSpelar mig dock ingen större roll, har inga planer på att växla den manuellt. Tyckte den skötte sig felfritt alldeles själv.
Och ja, man kan få sedanmodellen med gas. En av mina kompanjoner går och lurar lite på att köpa en sån. Enligt säljaren är värdetappet på sedanen såpass mycket större att det är ekonomiskt sämre att köpa sedan trots det lägre priset. Men visst är det en elegant bil, och klart mer ovanlig än varianten.
Vad sjutton! Den där kunde jag inte beställa när jag lade min order i februari.. *fult ord* också..taz wrote: *"Avstånds-radar" håller avståndet till bilarna på motorvägen.. Nån ny grejSkitcoolt...
Ja.. avståndsradaren visste jag inte heller något om förän säljaren sa det.. då blev jag glatt överraskad! det var någon nyhet som hade kommit nyligen enligt honom och den ligger inte ute nånstans så att man kan välja den sa han..henrico wrote:Vad sjutton! Den där kunde jag inte beställa när jag lade min order i februari.. *fult ord* också..taz wrote: *"Avstånds-radar" håller avståndet till bilarna på motorvägen.. Nån ny grejSkitcoolt...
![]()
Ville verkligen ha den för den är underbar här i Stockholm. Så här i efterhand hade jag nog beställt eluppvärmd framruta också, men jag missade det tillvalet i listan.
Jag hade ramavtal som gav 10% på allt, 376800 som bruttopris, 339600 netto har jag för mig, men framförallt beställde jag innan leasingbolaget räknade om begagnatpriserna efter höstens vansinnesfall så det blev en fördelaktig beräkning gemfört med de som beställde i mars hos oss. (Fick navi + dynaudio gratis så att säga.)
//H
5300 har jag för mig den kostade... Helt klart värt pengarnaDanni wrote:Danni är icke nöjd! Vad kostade tillvalet?taz wrote:Ja.. avståndsradaren visste jag inte heller något om förän säljaren sa det.. då blev jag glatt överraskad! det var någon nyhet som hade kommit nyligen enligt honom och den ligger inte ute nånstans så att man kan välja den sa han..