Graner: vad gäller din fråga om bilen känns slö så tycker jag att den är lite svår-reglerad när man ska starta från stillastående, de gånger man har lite bråttom så blir det gärna lite hjulspinn innan traction control går i o begränsar effekten, men detta kan oxo ha att göra med mina feta 19-tummare i nära nollgradigt väder, inget grepp helt enkelt! Jaja, jag skulle ju köpt vinterdäck till den men vi ville slippa förvaringen av dessa under sommaren så vi köper dessa i höst i stället.
När man ger gas (med dubbel mening) så känns den faktiskt väldigt pigg, en aningens ketchup-effekt tycker jag att det är, och det känns inte som det lönar sig att varva motorn då bottendraget är ok.
Möjligtvis lite jobbig att köra i stadstrafik på automatläget [på DSG7-lådan] om det är lite kuperat, den är så himla envis med att ligga på låga varvtal [något som motorjournalisterna skrivit om] och när man väl kommer till lite uppförslut så vore det bra om lådan växlade lite tidigare på "belastningsvärdet" på motorn.
Om man i stället väljer Sport-läget så varvar den till 4000 rpm även med låg belastning, jag skulle vilja ha ett mellanting mellan Drive och Sport. Jojo, man kan växla manuellt oxo men det är ju så himla många pinnhål så man får ju röra runt hela tiden med växelväljaren!