Problem med Sköndalsmacken i Stockholm

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
Sven

Problem med Sköndalsmacken i Stockholm

Post by Sven »

Jag skulle tanka söndag 1/2 vid Sköndalsvägen/Nynäsvägen i Södra Stockholm, men pumpen ur funktion. Likadant var det för några veckor sedan. Dessförinnan fungerade pumpen oklanderligt för mig under lång tid. Vet någon om denna pump fungerar just nu?

F ö tankade jag utan problem i Årsta igår. Dock betydligt högre pris igen, 10,25 kr/Nm3 (som bekant följer ju gaspriset av någon outgrundlig anledning bensinpriset).
Opel Zafira CNG -08
Mats

Post by Mats »

Ringer man AGA's informationsnummer (08-7311025) säger dom att Statoil i Sköndal är ur funktion och att dom ska återkomma med information när den är i drift igen.

Men meddelandet på telefonsvararen är från 8 Januari :shock:
Ska det vara så :evil: svårt att uppdatera lite oftare ?
Volvo V70 Bi-fuel -05 Automat
Nina Schröder

Post by Nina Schröder »

Tråkigt att du inte kunde tanka och att vi slarvat med uppdateringen av telefonsvararen. En förklaring, men kanske inte en ursäkt, är att biogasutrustningen i Sköndal ägs och drivs av Statoil. AGA Gas levererar biogas men ansvarar inte för utrustningen där.

Under 2008 ökade försäljnigen av biogas på de publika tankställena i Stockholm med 30 % jämfört med 2007; ett resultat av att AGA har rustat upp tankställena i Solna, Kista, Veddesta och Frihamnen och bättre tillgång på biogas.

Nina Schröder, AGA Gas AB
Mats

Post by Mats »

Nina, Om ni ska ha en telefonsvarare som informerar om driftstörningar på gasmackarna, så måste den vara uppdaterad.
Det har hänt mig ett flertal gånger att när jag varit ute och åkt ringt för att kolla, och fått svaret "det finns gas på alla mackar", men sedan visar det sig när jag kommer fram till macken att det är slut på gas :(

Detta har lett till att jag slutat ringa, för man kan inte lita på informationen man får.

Antingen ska informationen vara uppdaterad, annars kan ni lägga ner numret.

För övrigt, ska det vara så svårt att kolla upp detta dagligen, det rör sig ju inte om så många stationer. Kan ni inte få personalen att maila, SMSa eller ringa in status varje dag, eller så ringer ni själva runt och kollar.
Volvo V70 Bi-fuel -05 Automat
Fred

Post by Fred »

Jag håller med Mats! Jag har ringt några gånger men när jag hörde att informationen var flera veckor gammal kände jag att det är helt meningslöst.

Nu menar jag inte att vi ska kunna kräva att informationen ska vara uppdaterad i realtid, gasen kan ju ta slut när som helst, men jag tycker att ett dygn är realistiskt.

För att biogasen ska kunna växa som drivmedel krävs att det är smidigt att tanka. Prio 1 måste vara att bygga fler tankställen och på en knapp 2:a-plats måste vara att se till att dessa tankställen fungerar! Telefonsvararen är ett väldigt bra initiativ för att vi ska slippa köra i onödan men denna tjänst måste vara tillförlitlig. De flesta av oss bilister är ganska lättretliga och bekväma av oss så om vi ringer ett nummer som talar om för oss att vi kan tanka på ett specifikt ställe och detta är stängt så blir vi irriterade. Denna irritation kan leda till att vi nästa gång väljer en bil där tillgången är obegränsad=bensin/diesel/etanol. Detta förlorar ju alla på!

Nu blev det lite negativt så jag vill passa på att säga: Heja AGA!! Ni gör väldigt mycket bra för biogasens utbredning i Stockholm!! ...men ni kan nog bli ÄNNU bättre! :D

Det är väldigt trevligt att Nina Schröder finns här på forumet! Detta forum måste vara en otrolig källa för AGA att ösa ur när det gäller kundernas tankar och erfarenheter gällande biogas, långt mycket bättre än någon enkät!

Här är det väldigt högt i tak och allt som har med fordonsgas diskuteras. Här finns också väldigt många från de västra delarna av landet som har stor och lång erfarenhet av att köra på gas. Dessa kan bidra med mycket för oss i Stockholm. Det finns också många från "gas-glesbygden" som kan komma med sina erfarenheter när det gäller problematiken när det är långt mellan mackarna.

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Post Reply