tankställe tanum
-
tankställe tanum
finss det nåt tankställe i tanum med omnejd?
Nej tyvärr. Jag har varit i kontakt med Fordonsgas som lovat tankställe i såväl Uddevalla Torp, Tanum och Strömstad men det skjuts hela tiden framåt men hänvisning till osäker marknad (underförstått; kommunerna förbinder sig inte att köra på gas) avsaknad av lokal produktion och höga investeringskostnader. Senaste budet är väl 2009/2010 och det kan väl komma att realiseras om MB B170, Opel Zafira Turbo, Passat mfl blir de succeér som de ser ut att bli.
Själv kör jag mycket uppåt de trakterna men det blir en hel del bensinkörning. Tankar i Kungälv eller Stenungsund/Stora Höga och kör sen upp mot gränsen. Snurrar en del däruppe och sen tar gasen slut på hemvägen. Man orkar bara inte köra hela omvägen in i Uddevalla om man inte är på semester så det blir bensin ner till Kungälv igen.
Själv kör jag mycket uppåt de trakterna men det blir en hel del bensinkörning. Tankar i Kungälv eller Stenungsund/Stora Höga och kör sen upp mot gränsen. Snurrar en del däruppe och sen tar gasen slut på hemvägen. Man orkar bara inte köra hela omvägen in i Uddevalla om man inte är på semester så det blir bensin ner till Kungälv igen.
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
Se även nedanstående karta där Tanum och Strömstad står med som två av många nya (planerade) stationer som ska byggas tom 2010. Vi kan ju hoppas att det blir så och många fler därtill. Bor du i Norra Bohuslän så stöt på hos din kommun så att dom förbinder sig att skaffa lite gasfordon.
http://www.gasforeningen.se/upload/file ... i%2008.pdf
http://www.gasforeningen.se/upload/file ... i%2008.pdf
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
-
Då är jag mer än intresserad av fakta om detta för det är mer än jag lyckats hitta. Fordonsgas listar den heller inte på sin hemsida.dallepistolen wrote:verkar som det finns en station i halden
Kärnreaktor har dom i Halden men fordonsgas kan jag inte hitta någon information om.

VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel