Bra initiativ men jag är något skeptisk till trovärdigheten och tidsplanen. Jag konstaterar att Mona (S)ahlin idag lovar vitt och brett att vi ska få pengar till vårt eftersatta vägnät här i Göteborg och att en ny förbindelse under älven ska finansieras bara hon får komma till makten. Det är väl bra eftersom nuvarande förbindelser är överlastade med flera tiotusentals fordon per dygn. Frågan är hur hon tänkte få igenom det paketet i den rödgröna röra som planeras. MP kommer aldrig acceptera en så storslagen satsning på vägar samtidigt som spårförbindelserna efter västkusten norr om Göteborg är katastrofalt dåliga och till stor del nedläggningshotade. Får inte S genom vägsatsningarna för många miljarder så bromsar de säkert biogassatsningen.
Varför ska jag som väljare då tro på att dom kommer satsa på biogas den här gången när dom förstörde det så genuint förra gången? Jag tror dessutom att det kvittar, etanolälskaren Andreas Carlgren börjar också prata mer o m biogas för varje dag. Jag litar inte ett dugg mer på Mona Sahlin. Miljöpartiet i all ära, dom står iallafall för sin miljöpolitik men dom har ju inte riktigt det väljarstödet som skulle behövas för att själva genomdriva detta. Dessutom är det väl få som skulle rösta på t.ex. mp bara för biogasen och övrig miljöpolitik, jag skulle då inte göra det. Däremot ska dom ha gott betyg för motionen, den var rätt välskriven även om det kändes som om det var lite mycket kopiera-och-klistra på sina ställen. Gasföreningen har väl lobbat bra
Ett enfrågeparti kanske? Biogaspartiet de allfärgade
Det bästa vore förmodligen ett statligt stöd á la detta förslag där man sen lägger ansvaret helt på kommunerna så de lokalt styrande inte sitter och väntar på att staten ska komma o bygga biogasstationer. En uppgörelse om detta över partigränserna och blockgränserna tack, en som håller även efter nästa val oavsett styre.