Äntligen har Falkenberg fått sitt nya tankställe utmed E6. Denna placering är speciellt bra för oss från söder som hellre vill tanka Eons gas än att tanka på det betydligt dyrare alternativet Fordonsgas när vi kör norrut.
Falkenberg är som de flesta redan vet den nordligaste staden med Eons gaspumpar längs E6.
Tankstället ligger vid avfart 51 (McDonalds). På avfarten svänger man mot McDonaldshållet och fortsätt fram till första rondellen efter några hundra meter (bredvid Volvo lastbilar och Citroën-affären. Tag höger, därefter ligger macken på höger sida.
Pumpen är av den typen som skickar in gasen ganska fort och tvärstannar. För min del hjälpte det att vänta en minut och tanka igen. Då fick jag i ca 1m3 extra. Med två tankningar ger denna mack mycket bra tryck och lång räckvidd.
Falkenberg har fått nytt tankställe!
Falkenberg har fått nytt tankställe!
Volvo V70 Bi-fuel -03 automat, helläderklädsel
Åh! Trevligt. Inte för att jag värderar Eon högre än Fordonsgas eller tvärtom utanför att det är så skönt att allt fler tankställen hamnar på vettiga ställen, jag har ju rätt många gånger tvingats köra åtskilliga kilometrar i obskyra industriområden för att kunna tanka gas. Efter E6/E20 mellan Malmö o Göteborg har man tvingats köra in en bra bit för att tanka medan de traditionella bensinstationerna ligger tätt efter motorvägen. Helsingborg är ett lysande exempel där jag måste åka en bra bit från motorvägen till gaspumpen för att slippa gå över på bensin. Fram för mer gas vid de stora lederna!
Det var väl den här stationen som utlovades i samband med satsningen som förutom lokal biogasproduktion också ska ge Ullared ett eget biogas-tankställe. Även om jag aldrig lär komma till Ullared så ser jag fram emot öppnandet av även detta tankställe som för övrigt är ivrigt påhejat och sponsrat av självaste Ge-Kås på orten - för vilket dom dessutom förtjänar en eloge!
Det var väl den här stationen som utlovades i samband med satsningen som förutom lokal biogasproduktion också ska ge Ullared ett eget biogas-tankställe. Även om jag aldrig lär komma till Ullared så ser jag fram emot öppnandet av även detta tankställe som för övrigt är ivrigt påhejat och sponsrat av självaste Ge-Kås på orten - för vilket dom dessutom förtjänar en eloge!
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel