I höst ska ju Skellefteås gastankstation öppnas för allmänheten (dock står det på Fordonsgas' hemsida 2009). I Uppsala ska det också gå att tanka publikt i höst. Då behövs det bara en tankstation i Sundsvall och en i Umeå, så kan en normal gasbil klara hela Norrlandskusten på gas! Det längsta avståndet mellan två tanksstationer blir det mellan Uppsala och Sundsvall, det är 311 km. 2009 öppnar Gävle en tankstation, så då blir avståndet till Sundsvall bara 21 mil.
Tyvärr lär det inte byggas några tankstationer i Norrlands två största städer inom överskådlig tid (i Sundsvall kanske inom en femårsperiod). Detta är tyvärr helt skandalöst!
2 gasmackar till behövs för att klara hela Norrlandskusten
2 gasmackar till behövs för att klara hela Norrlandskusten
Last edited by Sven on 2008-08-07, 23:23, edited 1 time in total.
Opel Zafira CNG -08
Re: 2 gasmackar behövs för att klara hela Norrlandskusten
Det är ju toppen att hela norrlandskusten öppnar sig! Om jag skulle nämna något negativt i sammanhanget så är det att en station i respektive stad känns lite osäkert. Tyvärr är det ju allt för ofta som det är driftstopp på pumparna och att sätta allt på ett kort är aldrig kul...Sven wrote:I höst ska ju Skellefteås gastankstation öppnas för allmänheten (dock står det på Fordonsgas' hemsida 2009). I Uppsala ska det också gå att tanka publikt i höst. Då behövs det bara en tankstation i Sundsvall och en i Umeå, så kan en normal gasbil klara hela Norrlandskusten på gas! Det längsta avståndet mellan två tanksstationer blir det mellan Uppsala och Sundsvall, det är 311 km. 2009 öppnar Gävle en tankstation, så då blir avståndet till Sundsvall bara 21 mil.
Tyvärr lär det inte byggas några tankstationer i Norrlands två största städer inom överskådlig tid (i Sundsvall kanske inom en femårsperiod). Detta är tyvärr helt skandalöst!
Men för att avsluta med en positiv ton så vill jag säga att, finns det en pump dyker det ofta upp en till!

Mvh
/Fred
Visst vore det bra med flera pumpar i dessa städer. Sundsvall och Umeå är ju nästan lika stora som Linköping, där det finns 5 tankstationer!Fred wrote: Det är ju toppen att hela norrlandskusten öppnar sig! Om jag skulle nämna något negativt i sammanhanget så är det att en station i respektive stad känns lite osäkert. Tyvärr är det ju allt för ofta som det är driftstopp på pumparna och att sätta allt på ett kort är aldrig kul...
Men för att avsluta med en positiv ton så vill jag säga att, finns det en pump dyker det ofta upp en till!![]()
Mvh
/Fred
Men till att börja med vore det glädjande om de hade någon gastankstation överhuvudtaget! Gasföreningen stöter på för fullt om detta och vi får via mejl, insändare, kommentarer till tidningsartiklar m m försöka dra vårt strå till stacken.
Opel Zafira CNG -08
Det har du helt rätt i!Sven wrote:
Men till att börja med vore det glädjande om de hade någon gastankstation överhuvudtaget! Gasföreningen stöter på för fullt om detta och vi får via mejl, insändare, kommentarer till tidningsartiklar m m försöka dra vårt strå till stacken.

Mvh
/Fred