Miljöbilsmässa i Kalmar 6-8 juni

Allt om som har med gas att göra.
Post Reply
Oldfield

Miljöbilsmässa i Kalmar 6-8 juni

Post by Oldfield »

Det är miljöbilsdagar i Kalmar 6-8 juni om någon är intresserad. Åtta olika gasfordon kommer att ställas ut från olika bilhandlare och Eon kommer vara på plats och förespråka för biogas som fordonsbränsle. Jag har tyvärr ingen officiell inbjudan än, men ska posta en så fort jag hittar någon.

Jag själv och några andra gasbilsägare kommer närvara på mässan för att prata om hur det är att köra på biogas.

Idag blev jag tillfrågad om jag ville ställa upp på en intervju om biogas för mässtidningen som ska ges ut. Men reportern har inte hört av sig än, så förmodligen valde de någon annan gasförare när de inte fick tag på mig direkt.

4 juni är det gasseminarium i Kalmar som skrivit om i en annan tråd.

Spännande början på juni iaf.
Oldfield

Post by Oldfield »

Oj, nu ringde reporten och ställde massa frågor. Jag blev helt tagen på sängen alltså, hoppas jag uttryckte mig någorlunda bra om hur det är att köra gasbil osv, bristen på tankställen i sydöstra Småland osv.

Han skulle maila texten till mig så jag fick tycka till om den innan den går i tryck. Så kan jag korrigera eventuella felaktigheter, det var ju skitsvårt att bli intervjuad:) Hjärnsläpp.
Johan

Post by Johan »

Hoppas du ger oss en blänkare ifall den dyker upp på nätet.
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
Sven

Post by Sven »

Oldfield wrote:Oj, nu ringde reporten och ställde massa frågor. Jag blev helt tagen på sängen alltså, hoppas jag uttryckte mig någorlunda bra om hur det är att köra gasbil osv, bristen på tankställen i sydöstra Småland osv.
Är det inte ännu sämre i nordöstra Småland? Fast du kanske inte är i de trakterna så mycket.
Opel Zafira CNG -08
Oldfield

Post by Oldfield »

Påminner om denna då den börjar imorgon. Själv kommer jag att stå i Eons monter och propagera för biogas fyra timmar på förmiddagen. Åtta olika gasbilar kommer att visas upp på mässan under helgen.

Vi ska dela ut flyers och annan info och prata om gasens fördelar.
Post Reply