Vet det finns en tankstation I skellefteå där jag bor, men den finns inte med på några kartor över stationer.
Någon som vet om det finns fler omärkta stationer längst norrlandskusten? (piteå, luleå, haparanda etc) ..
Gasbil i Norrland
Jag vet inte svaret på din fråga men däremot så trodde jag att stationen i Skellefteå inte var öppen för gemene man utan endast var till för sopblar eller liknande? Skulle det inte byggas en publik station i ett senasrte skede? Jag kanske minns fel kommun. Hur som helst, är den öppen för allmänheten så kanske du kan maila Fordonsgas och be dem uppdatera sin information om tankstationer i Sverige med Skellefteå som enligt deras web ska öppna 2007/2008... Det vore ju bra speciellt inför sommaren men korrekt information.
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
Ringde kommunen. Uppenbarligen så är produktionen för låg för att ha en publik tankstation just nu, utan det dom gör går oavkortat till bussar, sopbilar och kommunala fordon ..*suck*.
Samtidigt som bilförsäljare i stan försöker pracka på en gasbil på mig...jojo. En av deras säljare körde gasbil nämligen. Måste ha specialavtal eller nått månne?
Samtidigt som bilförsäljare i stan försöker pracka på en gasbil på mig...jojo. En av deras säljare körde gasbil nämligen. Måste ha specialavtal eller nått månne?
efter lite jagande lyckades jag luska ut ett rykte som säger att det ska upp på nämndsmöte (kanske tom denna vecka) där man ska besluta om man ska starta upp en publik pump, och att denna då ska vara igång innan sommaren/semestertiderna.
Ska imorgon jaga ifatt någon i denna nämnd och se vad dom har att säga.
Än är inte hoppet ute för en gasbil i år
Ska imorgon jaga ifatt någon i denna nämnd och se vad dom har att säga.
Än är inte hoppet ute för en gasbil i år

Jättebra, vi håller tummarna!pebelund wrote:Ska imorgon jaga ifatt någon i denna nämnd och se vad dom har att säga.

Sen ska visst Gasföreningen ha ett möte kallat "Biogas Norr" i Skellefteå 21-22 maj. Det finns redan Biogas Väst och Biogas Syd och snart även Biogas Öst och Mitt. På nedanstående länk går det även att anmäla sig. http://www.gasforeningen.se/Aktuellt/se ... 0norr.aspx
Opel Zafira CNG -08
Så här är det:
Dom ser över vad dom ska använda för kortläsare i skelleftå och tanken är att detta ska vara klart och i drift till den 1a oktober i år.
Mötet ska sen hantera om man ska släppa några av kommunens tankkort from nu fram till 1a oktober till ett fåtal privatpersoner så dom får möjlighet att tanka.
Det som då sker är att räkningen kommer från kommunen på det man tankat (eftersom det är deras kort).
Mötet är den 19e Maj nu denna månad, och den 20e ska jag ringa ordföranden igen och kolla av vilka beslut som togs.
Ifall det gick igenom kan man ansöka om ett kort hos dom, och börja tanka relativt omgående ...
woho
Dom ser över vad dom ska använda för kortläsare i skelleftå och tanken är att detta ska vara klart och i drift till den 1a oktober i år.
Mötet ska sen hantera om man ska släppa några av kommunens tankkort from nu fram till 1a oktober till ett fåtal privatpersoner så dom får möjlighet att tanka.
Det som då sker är att räkningen kommer från kommunen på det man tankat (eftersom det är deras kort).
Mötet är den 19e Maj nu denna månad, och den 20e ska jag ringa ordföranden igen och kolla av vilka beslut som togs.
Ifall det gick igenom kan man ansöka om ett kort hos dom, och börja tanka relativt omgående ...
woho

Låter trevligt att det blir fler stationer norrut.
När du vet mer om det verkligen blir allvar med en puplik station i Skellefteå, kan du gärna lägga in den på kartan.
http://www.cngprices.com/index.php?loca ... =18.643501
När du vet mer om det verkligen blir allvar med en puplik station i Skellefteå, kan du gärna lägga in den på kartan.
http://www.cngprices.com/index.php?loca ... =18.643501
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012