Eon tar över i Kalmar och höjer priset

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
User avatar
Oldfield
Posts: 329
Joined: 2007-08-25, 22:23
Location: Kalmar

Eon tar över i Kalmar och höjer priset

Post by Oldfield »

Tjoho

Jag var och tankade min bil efter träningen idag och då stod ett meddelande på tankstationen. Jag länkar till meddelandet senare i inlägget.

kort sagt går det ut på följande. Tankstationen i Kalmar är stängd 6-9 maj för ombyggnad, i och med detta är det Eon som äger och driver stationen.

Priset kommer därefter att vara 10.25:- /nm3 mot dagens 9,50:- /nm3

Som kompensation för all olägenheter för kunderna bjuds det på biogas fram till 25 maj.

I höst öppnar det nya publika tankstället för allmänheten i Kalmar på Torsåsgatan: http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?va ... tan+kalmar

Det ska bli skönt att få säkrad tillgång till gas i Kalmar, den nuvarande pumpen har problem även om jag inte råkat ut för det mer än en gång. Det blir tråkigt att behöva betala ett högre pris, men det är ju smällar man får ta. Att jag har tankat nästan gratis i ett års tid får man räkna som bonus. Tillfälligtvis har tankstationen bjudit på biogas då betalningen inte fungerat och de senaste månaderna har man bara betalat för 15 nm3/tankning hur mycket mer man än har tankat.


http://www.kvrab.kalmar.se/sites/kvrab/ ... px?id=3935
User avatar
Håkan
Posts: 166
Joined: 2007-10-09, 11:38

Post by Håkan »

Vet du när det öppnar?
Håll oss informerade, mitt föräldrahem ligger i Kalmar

Mvh / Håkan
Håkan
Volvo V70 II 2.5FT AFV -11
Opel Zafira CNG -09
User avatar
batti
Posts: 81
Joined: 2006-03-22, 18:41

Vecken röta!

Post by batti »

Jag kom till Kalmar den 5:e, (jag skall vakta ett hus en vecka på Öland) Och inser att jag GLÖMT mitt kort hemma... Jag åkte till pumpen ändå och fick tanka gratis! NU åker jag gratis en vecka och skall tanka (gratis) när jag lämnar Öland... Vilken härlig semester va? Som jag förstår skall den vara igång igen lördagen den 10:e? men man får väl se...
S60: Image
Fiat Punto: Image
User avatar
Oldfield
Posts: 329
Joined: 2007-08-25, 22:23
Location: Kalmar

Post by Oldfield »

så roligt för dig:)

Behövde du få hjälp av någon på plats eller var det bara att lyfta slangen och fylla på bilen? I så fall ska jag nog ev in och tanka min bil ikväll när jag är hemma från Sthlm igen:) Gratis är gott:O
Post Reply