Earth Hour börjar om ett par minuter. Manifestation mot klimatförändringar och går ut på att stänga av elen hemma under en timme. Tänker/har ni delta/deltagit?
Jag utnyttjade den kommande tidsomställningen och körde Earth Hour mellan 19 och 20 istället. Anledningen är att jag vill se på tv kl 20. Man är allt bra fast i världsliga ting:)
Eftersom vi gemensamt i och med våra bilar bryr oss om miljön här är jag nyfiken på om ni tänker delta eller inte? Liten eller stor skala? Släcka så mycket det går eller bryta huvudströmmen?
Earth Hour - deltar ni?
Denna gången kunde jag ej delta då jag inte var hemma vid denna tiden. Förra gången det var nån sån här manifestation var det inte lika mycket reklam för det innan.. Men då drog jag huvudströmbrytaren
Denna gången hade jag tänkt att stänga ner så mycket som möjligt utan att bryta strömmen till internet anslutningen och min sever som står här då jag har en webshop på den..
Får hoppas det kommer mer såna här tillfällen... Då kommer jag förmodligen släcka ner allt.. Jag har ju solpaneler o batterier på balkongen här.. så jag skulle faktiskt kunna köra server och ADSL modem med en omformare (12v-230v) under avbrottet

Får hoppas det kommer mer såna här tillfällen... Då kommer jag förmodligen släcka ner allt.. Jag har ju solpaneler o batterier på balkongen här.. så jag skulle faktiskt kunna köra server och ADSL modem med en omformare (12v-230v) under avbrottet