Eftersom jag pendlar mellan Sthlm och Jkpg varje vecka passar man ju självklart på att tanka fullt i Jkpg där gasen är som billigast, och sen fylls det på efter vägen. Det känns på något sätt som om man återupptäcker städerna längs med motorvägen

Nu till frågan... Har märkt att när jag tankar i Linköping, så upplever jag att gasen går åt snabbare än tidigare... Har tidigare legat på en förbrukning i motorvägsfart på ca 0.70-0.75, men när jag tankade i Lkpg så landade snittförbrukningen på över 1 kubik/mil. Hur kan det komma sig? Det är ju ingen skillnad på körstil - motorväg i princip hela tiden, med undantag för av- och påfarter givetvis...
Biogas är det ju också hela tiden - det är ju det enda som finns att tillgå. Kan det på något sätt vara olika energiinnehåll i gasen på de olika tankställena, tycker bilen helt enkelt inte om Lkpg, eller var det en tillfällighet?
En tanke är ju att gasmätaren slog i taket i Lkpg fast tanken inte var riktigt fylld, och det fattades ett par kubik, och att det var bättre tryck i pumpen i Jkpg, men det känns lite konstigt...
Någon idé eller tanke?