Följande gastankställen (alla med biogas förresten!) har jag på min lista:
- 2004-12-03, Linköping, Rejmes - Första tankningen direkt efter leverans av bilen!
- 2005-01-02, Katrineholm - Den var inte lätt att hitta! När jag hittade den insåg jag att jag hade blåst förbi den utan att se den...
- 2005-01-06, Linköping, Vallarondellen - Bra läge för resor norrut från Linköping. Inte alltid pålitlig, det kan ta lååång tid att fylla på här ibland.
- 2005-04-17, Mjölby - Lätt att hitta.
- 2005-04-30, Eskilstuna - Åkte vilse, chansade vilt i flera rondeller (och de är många!) - och kom exakt rätt! Festlig pump som stannade upp ibland, pep ljudligt några gånger över nejden och började blåsa i gas igen...
- 2005-05-12, Nyköping - Strategisk tankning för att slippa tanka dyr gas i Stockholm dit jag var på väg för att lyssna på Mark Knopfler i Globen.
- 2005-05-15, Borås - Låg lite avsides och gasfacklan (?) vid reningsverket bredvid sa BOOM så jag höll på att skita på mig... Ännu en strategisk tankning för att slippa tanka naturgas i Göteborg, dit Mark Knopfler nu åkt med mig i hasorna!
- 2005-06-04, Örebro - Äntligen kan jag tanka i Örebro som jag ofta passerar på väg till och från gaslöst land!
- 2005-07-07, Linköping, Gumpekulla - Gott om plats och det är här de stora elefanterna tankar, 50+ Nm3 (minns inte exakt, men mycket var det!) hade föregående ekipage slukat.
- 2005-08-14, Jönköping - Billigaste gasen jag tankat! 7,40 kr/Nm3 ger billiga mil. Flashigt med digital tryckmätare!
- 2005-10-30, Västerås - Brottades länge med denna. På med munstycke, in/ut med kort, kod, trycka på startknappen, tji gas! Till slut tittade jag på tryckmätaren på dispensern och såg att den var på noll. Skit också, jag som tog vägen om Västerås istället för den vanliga svängen via Örebro och trodde nu att jag blev snuvad på gasen, men som tur var funkade den andra dispensern! Något kvitto gick inte att få ur den så ni får tro mig på mitt ord om denna.
- 2006-03-11, Motala - Alldeles nyöppnat (igår!) tankställe på Vintergatan som drivs av Svensk Biogas. Det var en väldigt noggrann pump som tog god tid på sig att klämma i de sista gasmolekylerna. JET-macken bredvid saluförde startbränsle till det facila priset av 9,87 kr/liter. Man är ju van vid att kunna andas när man tankar men det gick ju inte när den räliga bensinen skulle tankas, urk...
- 2006-04-17, Linköping - Nytt tankställe öppnat på Bröderna Ugglas Gata 1 vid Braskens Bro, bara 1,5 km hemifrån. Jag undrade länge var detta tankställe skulle placeras och så dyker det upp precis runt knuten!
- 2006-05-08, Uppsala - Dags att testa om tankkortet från Uppsala VA- och Avfallskontor fungerar, det har legat oanvänt i plånboken i över ett år. Jodå, kortet fungerade men usch vad dyrt, 10,59 kr/Nm3...
- 2006-05-08, Norrköping, Spårgatan 5 - Gasen från Uppsala hade nog räckt hela vägen hem till Linköping men varför inte leta rätt på ett av tankställena i Norrköping när man ändå passerar och har gott om tid.
- 2006-12-10, Kristianstad, Ringvägen 9 - Obemannad mack med möjlighet att pumpa däcken (med luft!) och blaska av rutorna! Prylarna står i ett låst skåp som man öppnar med sitt tankkort - smart.
- 2007-03-18, Linköping, Barhällsgatan 10 - Nu har jag till slut besökt alla tankställen i Linköping. Här får man ge sig in bland alla bussarna eftersom detta tankställe ligger inne på bussdepåns område.
- 2007-03-24, Stockholm, Kista - Premiärtankning i kungliga huvudstaden. Hemskt långsam tankning.
- 2007-03-25, Stockholm, Årsta - Här var det lite trängsel runt pumpen med en massa taxibilar och vanligt folk. Lite långsamt även här men det är bara att ta chansen och koppla av en stund.
- 2007-04-08, Örebro, Gustavsviksvägen 4 - Tämligen nyöppnat tankställe som drivs av Svensk Biogas. Infart med elak trottoarkant men det kommer nog att fixas får man hoppas. Kortautomat som vill ha magnetremsan nedåt, känns avigt. Dåligt tryck i pumpen, fick bara i 15,75 Nm3 men kompressorna kanske inte är intrimmad än.
- 2007-10-27, Hässleholm, Norra Kringelvägen - Ganska nyöppnat tankställe beläget vid ortens Volvohandlare. Bra tryck och snabb tankning, 9,49 kr/Nm3.
- 2009-04-18, Ulricehamn, Strandgatan 37 - Bra skyltat till tankstället genom alla cirkulationsplatserna som det kryllar av på vägen dit. 9,23 kr/Nm3.
- 2009-06-13, Jönköping, Vasavägen (Preem) - Var tvungen att kolla upp var detta tankställe fanns, brukar annars tanka vid Herkulesvägen när jag passerar Jönköping. Lite dåligt tryck då tankmätaren började sin vandring neråt redan efter ett par mil. 11,00 kr/Nm3.
- 2009-11-01, Helsingborg, NSR Hjortshögsvägen 1 - Hade ärende till Helsingborg och tankade upp bilen med biogas inför hemresan för 9,90 kr/Nm3.
- 2010-06-19, Motala, Borensvägen 134 - Som gasbilsägare får man se ett och annat reningsverk och här blev det ett besök vid Motalas reningsverk.