Rabatt på Göteborgs-gas?

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
batti

Rabatt på Göteborgs-gas?

Post by batti »

Med anledning av det höjda priset på gas så börjar man ju se sig om efter andra alternativ. (lätt som en plätt eller?)

Jag tankade i höstas och stötte då på en taxichaufför och som seden bjuder så bör man ju diskutera driftsäkerhet, priser och annat gasrelaterat...

Vi pratade om gaspriset och då berättade han att han ägde tre bilar. Eftersom han förrbrukade en hel del gas på de tre bilarna, så hade han avtalat en rabatt med Fordonsgas. Som jag minns det så betalade han 1500:- / år och fick en rabatt som gjorde att han gick med vinst efter 3000-4000 mil (om jag minns rätt). Finns det någon som känner till någon sådan deal?

Vi får väl samla ihop ett gäng Göteborgare i en *BILPOOL* :-)
Anses denna idé olaglig eller bara oetisk?

/Panikslagen Göteborgare
S60: Image
Fiat Punto: Image
torkel

Post by torkel »

Kan man inte försöka få en rabatt till exempel för medlemmar i Gröna Bilister?
Mats

Post by Mats »

Det vore värt ett försök.
Jag är så trött på div utskick ang rabatter från bensinbolag och andra. Senast fick jag från Volvokort och Bilia, om rabatt på Bensin, Diesel och E85. Jag mailade och frågade varför jag som kör på gas inte fick någon rabatt, men inget svar :cry:
torkel

Post by torkel »

Nu har jag mailat Vagnparksfinans och frågat varför jag har fått ett kort till min tjänstebil med rabatt på bensin men inget med rabatt på gas. *håller tummarna*
torkel

Post by torkel »

Vagnparksfinans hörde av sig och de är inte villiga att ta fram rabatter på Fordonsgas. Däremot har man 25 öre rabatt på gasen hos Statoil med dem.
taz

Post by taz »

torkel wrote:Vagnparksfinans hörde av sig och de är inte villiga att ta fram rabatter på Fordonsgas. Däremot har man 25 öre rabatt på gasen hos Statoil med dem.
Hmm. de ligger nått i det du säger.. Sa de varför de inte är villiga att ta fram rabatter? .. Jag har ju fått ett sunkigt statoilkort.. Innan hade jag Volvokort o de va ju perfekt när jag jobbade ute på Volvo då de fanns biltvätt där o så fick jag handla i volvobutikerna billiga tillbehör till bilen med volvorabbatt då jag visade upp mitt passerkort.. Men nu.. statoil.. bah.. kass biltvätt o svindyra grejor... skit e det...

Men man kanske ska höra av sig till vagnparksfinans o ställa samma fråga som dig?
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
torkel

Post by torkel »

Ju fler som hör av sig, desto bättre. Kvinnan jag pratade med skyllde på att Fordonsgas inte har särfakturering av drivmedel på sina kort. Det var hon tvärsäker på. När jag hade lagt på slog det mig att det finns ju inget behov av särfakturering, eftersom man bara kan köpa drivmedel på kortet. Rent sk*tsnack av henne med andra ord.

Jag skrev till dem via kontaktformuläret på webben och hon hörde av sig inom ett par timmar så det kan vara en bra väg att ta kontakt eftersom man då får kontakt med rätt person och personen i fråga är väl förberedd när hon ringer.
Mats

Post by Mats »

Här är svaret jag fick från Volvokort:
Hej!

Tack för ditt e-mail!
Då inte är vi som beslutar om rabatter kan vi inte bestämma vilka drivmedel som ska rabatteras. Detta styrs av OKQ8 som är vår drivmedelsleverantör. I dagsläget kan vi därför inte erbjuda dig som kund en rabatt på biofuel.

Vi tackar för din synpunkt och tar det med oss för framtida kampanjer så att även våra miljötänkande kunder får ta del av våra rabatter!

Med vänlig hälsning

Volvofinans Konto AB
Kundservice
torkel

Post by torkel »

Det låter som ett klart fall av bullshit. Varför skulle leverantören bestämma vad kunden vill ha?
taz

Post by taz »

Detta skickade jag till SvenskVagnparksfinans:

Hej! Jag kör en S60 Bi-Fuel som drivs med bensin och gas (naturgas/biogas (CNG/CBG)). mitt drivmedelskort är från Statoil. Då jag inte kör på bensin så har jag ingen användning av detta kort. Är det möjligt att via er skaffa ett drivmedelskort hos fordonsgas istället? Hade varit trevligt med nån form av rabatt med hjälp av er för oss förare som faktiskt tänker på miljön!
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Post Reply