Priser för tankställen? Speciellt lilla edet?

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Priser för tankställen? Speciellt lilla edet?

Post by taz »

Hej!

Ser ut som om jag skall börja jobba i trollhättan och pendla från göteborg.. Då har jag ju tankstället lilla edet imellan som jag kommer ihåg är väldigt billigt att tanka på! Är det nån av er som vet vad priset ligger på där idag?

Finns det nån site som håller reda på tankpriserna på alla tankställen i sverige?
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Re: Priser för tankställen? Speciellt lilla edet?

Post by Sven »

taz wrote:Finns det nån site som håller reda på tankpriserna på alla tankställen i sverige?
Gå in på www.bensinpriser.se Du kan också registrera dig där och själv ladda in priser.


Denna sajt är lite omständlig och inte alltid helt uppdaterad. Vi har därför för tankstationerna i Stockholm, där vi ju har stora problem med att gasen är slut och dessutom har de dyraste priserna i Sverige, skapat en egen sida här på Forumet.
Opel Zafira CNG -08
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

ja.. jag gillade inte alls den där sidan... navigeringen var inte vidare logisk även om jag tillslut kom på hur man gjorde.. Man får ingen bra översikt på den där sidan.. hmm ja ska ta o leta efter fler sites :D

EDIT:
Har kikat runt lite nu.. Bensinpriser.nu verkar ha en rätt ok sida som verkar rätt logisk :) De saknar dock CNG/CBG på listan.... :) Frågan är om det finns något intresse för något sådant? Kommer vi gå in och uppdatera priset? :D

Jag hittade föressten inget pris i Lilla Edet...

EDIT2:
Har reggat mig på bensinpriser.se .. ska se hur det ser ut där först.. :D Mycket av priserna är inte uppdaterade. Gasen kostar ju 10,50kr/nm3 i gbg nu och inte 10,25.. ska se om jag kan uppdatera det :D

EDIT3:
Haha... igen... Står ju biogas på massa statiolmackar i gbg.. De har ingen gas ju!? wtf :) Står ett pris där som inte bör vara där .. :D
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Jonas
Posts: 551
Joined: 2007-03-10, 19:37

Post by Jonas »

Om du tillåter en utsvävning från ämnet men som ändå har en koppling till grundfrågan; Lite beror ju också på var i Göteborg du startar och var i Trollhättan du beräknar landa, många väljer att köra E6 eftersom det är motorväg hela vägen istället för ko-stig som E45... I så fall har du ju Fordonsgas Kungälv och Stora Höga på till samma pris som övriga Göteborgsregionen. Sen har du biogas vid Trestad Center i höst/vinter förhoppningsvis, förmodligen till väsentligt lägre pris om man följer prissättnigen i Trollhättan.

Sen gällande priser i Lilla Edet så har dom legat på 7.75 länge men det är ett bra tag sedan jag kollade nu. Dom kör/-de in mycket fossilgas från Göteborg vilket kommunen lär subventionera (inget jag har belägg för men jag har hört från det flera källor). Meningen är väl att Trollhättan ska förse Lilla Edet med kompletterande biogas men jag vet inte hur långt det projektet har kommit - eller ens om det stämmer.

Billigast är nog trots allt att tanka inne i Trollhättan om du har möjlighet utan att köra för lång omväg.

Angående fossil- kontra biogas i Lilla Edet hittade jag f.ö. en gammal artikel i DN om det precis nu. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=573020&d=1064

edit:stavfel
Last edited by Jonas on 2007-12-31, 08:05, edited 1 time in total.
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Jonas wrote:Om du tillåter en utsväsning från ämnet men som ändå har en koppling till grundfrågan; Lite beror ju också på var i Göteborg du startar och var i Trollhättan du beräknar landa, många väljer att köra E6 eftersom det är motorväg hela vägen istället för ko-stig som E45... I så fall har du ju Fordonsgas Kungälv och Stora Höga på till samma pris som övriga Göteborgsregionen. Sen har du biogas vid Trestad Center i höst/vinter förhoppningsvis, förmodligen till väsentligt lägre pris om man följer prissättnigen i Trollhättan.

Sen gällande priser i Lilla Edet så har dom legat på 7.75 länge men det är ett bra tag sedan jag kollade nu. Dom kör/-de in mycket fossilgas från Göteborg vilket kommunen lär subventionera (inget jag har belägg för men jag har hört från det flera källor). Meningen är väl att Trollhättan ska förse Lilla Edet med kompletterande biogas men jag vet inte hur långt det projektet har kommit - eller ens om det stämmer.

Billigast är nog trots allt att tanka inne i Trollhättan om du har möjlighet utan att köra för lång omväg.

Angående fossil- kontra biogas i Lilla Edet hittade jag f.ö. en gammal artikel i DN om det precis nu. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=573020&d=1064
Ok.. Om man tar E6:an dit.. Vart svänger man av lättast för att hamna i trollhättan? Är det upp till väg 167 och den så kallade "uddevalla vägen" (kollar på googlemaps.. Verkar fint... Får kolla med chefen.. han är ju där flera gånger i veckan med sin diesel bil ;)

När du sa att lilla edet låg på 7.75.. är det kr/nm3 du menar då? Eller bensinekvavilent pris? 7.75kr/nm3 stod det i artikeln nu såg jag.. :)

tackar :D
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Jonas
Posts: 551
Joined: 2007-03-10, 19:37

Post by Jonas »

Angående priset så menade jag per nm3, det är ungefär vad det kostar i Trollhättan fortfarande iaf. Det är inte helt omöjligt att jag rört ihop priset i Lilla Edet med "bensinekvivalentpris" som en del envisas med att ha på skyltarna. Jag åker väldigt sällan den vägen numera så det var ett tag sedan jag tänkte på det.

Om du tar E6 så kör du motorvägen upp till Uddevalla, svänger av mot Trollhättan där skyltarna så anbefaller en bit efter Ljungskile, sen kör du på gammal tvåfilig 90-väg i ca 5km och så är det motorväg igen. Den gamla dåliga R44-vägen mellan Trollhättan och Uddevalla är ersatt av ny fin motorväg vilket inte syns på de flesta kartor. Men sen beror det på var i Trollhättan du kommer jobba, nu kommer du ju in från andra hållet jämfört med om du kör E45, jag ville bara vissa på alternativet. Ofta är det kortast väg att köra E45 men den är inte snabbast för alla, speciellt inte om man räknar in mötande trafik med omkörningar, hastighetskameror och rätt hög olycksfrekvens som ger en del stopp.

Själv längtar jag väldigt efter gas-stationen vid nya Rasta Trestad center för att åka en mil extra in i Uddevalla för att fylla tanken känns helt absurt.
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Jonas wrote:Angående priset så menade jag per nm3, det är ungefär vad det kostar i Trollhättan fortfarande iaf. Det är inte helt omöjligt att jag rört ihop priset i Lilla Edet med "bensinekvivalentpris" som en del envisas med att ha på skyltarna. Jag åker väldigt sällan den vägen numera så det var ett tag sedan jag tänkte på det.

Om du tar E6 så kör du motorvägen upp till Uddevalla, svänger av mot Trollhättan där skyltarna så anbefaller en bit efter Ljungskile, sen kör du på gammal tvåfilig 90-väg i ca 5km och så är det motorväg igen. Den gamla dåliga R44-vägen mellan Trollhättan och Uddevalla är ersatt av ny fin motorväg vilket inte syns på de flesta kartor. Men sen beror det på var i Trollhättan du kommer jobba, nu kommer du ju in från andra hållet jämfört med om du kör E45, jag ville bara vissa på alternativet. Ofta är det kortast väg att köra E45 men den är inte snabbast för alla, speciellt inte om man räknar in mötande trafik med omkörningar, hastighetskameror och rätt hög olycksfrekvens som ger en del stopp.

Själv längtar jag väldigt efter gas-stationen vid nya Rasta Trestad center för att åka en mil extra in i Uddevalla för att fylla tanken känns helt absurt.
ok.. jag kommer jobba på saab i trollhättan. vet inte än var det ligger då jag inte har varit där nån gång än :D .. Men om det finns ett tankställe i trollhättan med samma pris som lilla edet så kan man ju lika gärna tanka där.. det är ju bara att åka förbi lilla edet en gång och jämföra.. :D tackar!
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
bi-fuel classic
Posts: 55
Joined: 2007-03-04, 11:40
Location: Kungälv

Post by bi-fuel classic »

Tankade 30 dec i Trollhättan 7,50 kr/nm3 biogas
Wim
Posts: 67
Joined: 2008-01-01, 16:50
Location: Lilla Edet

lilla edet

Post by Wim »

Hej alla!
Ny på forum med en 'ny' gasbil. En Volvo V70 2004.
Bor i Lilla Edet så här lite info om gasen här.

Biogas från Trollhättan (står på pumpen) kostar 7,75 med höjning till 8,50 från 1 januari 2008.
Trollhättan 7,50 som också blir 8,50 från 1 januari 2008

Gott Nytt År, Wim[/b]
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Re: lilla edet

Post by taz »

Wim wrote:Hej alla!
Ny på forum med en 'ny' gasbil. En Volvo V70 2004.
Bor i Lilla Edet så här lite info om gasen här.

Biogas från Trollhättan (står på pumpen) kostar 7,75 med höjning till 8,50 från 1 januari 2008.
Trollhättan 7,50 som också blir 8,50 från 1 januari 2008

Gott Nytt År, Wim[/b]
Hej! Tackar för uppdateringen! Vet du varför de höjer priset?
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Wim
Posts: 67
Joined: 2008-01-01, 16:50
Location: Lilla Edet

Post by Wim »

Vet ej men har skickat de ett mail angående prishöjningen på 13,3%.
Priset på 7,50 har varit så sedan 2006

/Wim
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Wim wrote:Vet ej men har skickat de ett mail angående prishöjningen på 13,3%.
Priset på 7,50 har varit så sedan 2006

/Wim
Ah, ja det är ju ett tag då.. Skall bli kul o se vad de svarar... Jag hoppas inte fordonsgas höjer sitt pris också.. Jag har inte varit o tittat på tankställerna än.. Men det blir om 2 dagar ungefär.. :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Wim
Posts: 67
Joined: 2008-01-01, 16:50
Location: Lilla Edet

Post by Wim »

Idag var priset i LIlla Edet fortfarande 7,75.
/Wim
Wim
Posts: 67
Joined: 2008-01-01, 16:50
Location: Lilla Edet

Post by Wim »

Idag fortfarande 7,75 i Lilla Edet
Image
0,715 m3/mil blir 6,30 kr!
Biogas Lilla Edet 8,80 kr.
User avatar
Oldfield
Posts: 329
Joined: 2007-08-25, 22:23
Location: Kalmar

Post by Oldfield »

7,75?? Här i Kalmar har den kostat 9,50 sen jag köpte min bil i april. Sen har den visserligen varit gratis en längre period.

I Norrköping där jag brukar tanka med kostar gasen ofta över 10:-
Wim
Posts: 67
Joined: 2008-01-01, 16:50
Location: Lilla Edet

Post by Wim »

Priset skulle upp till 8,50 men det har de inte gjort än. Trollhättan är 8,50.

/Wim
Image
0,715 m3/mil blir 6,30 kr!
Biogas Lilla Edet 8,80 kr.
Post Reply