STOCKHOLM

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
Stefan

STOCKHOLM

Post by Stefan »

Skall man bli arg eller ledsen?

Nu har jag jagat gas i Stockholm i 9 dagar utan resultat.
Idag ringde jag till Hammarby innan jag åkte dit. (jag har börjat göra så av miljöskäl, det minskar antalet bomkörningar efter gas).
- jodå vi har gas idag
- ok jag kommer så snabbt jag kan
5 minuter senare är jag där och mätaren stannar på 8 kubik. 1/3 tank

Här har vi en genialisk teknik som låter oss köra helt miljöneutralt på närproducerat bränsle från vårt avloppsvatten. Alla svåra steg i processen är lösta av duktiga tekniker och konstruktörer. Bilarna fungerar utmärkt och det är bara att skala upp och förvalta.

Vad jag idag tycker om Stockholm Vatten, Aga, Statoil samt Stockholms Stad lämpar sig inte att uttrycka i skrift. När jag är på mitt gladaste humör kan väl klåpare passa bra.
Problemet är bara att det är så himla viktigt med miljön så att den inte får ”klåpas” bort utan att det får konsekvenser.

Jag tycker att det skulle vara bra med en gasbilskortege genom Stockholm (max 5 km/tim) med timmes propp utanför stadshuset (sk soppa torsk propp).

Kan franska bönder så kan väl vi.
Johan

Post by Johan »

Vi här i väst lider med er.
Diskussionen om Stockholm finns förövrigt här: http://www.forumgas.se/forum/viewtopic.php?t=364
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
torkel

Re: STOCKHOLM

Post by torkel »

Stefan wrote:tycker att det skulle vara bra med en gasbilskortege genom Stockholm (max 5 km/tim) med timmes propp utanför stadshuset (sk soppa torsk propp).
Det är en suverän idé! Låt det bli Forumgas' första politiska manifestation!
Post Reply