Fick idag äntligen tillbaks bilen från verkstaden, som var auktoriserad för saab och Opel. De hade planat toppen och bytt packningen, samt monterat ny kamrem, när de ändå höll på, (den var sliten). Totalt drygt 9000 kr. Jag frågade dem om de trodde att gasdriften kunde vara anledningen, men de trodde de inte, det händer på saabarna också då och då.
När jag körde ikväll upptäckte jag att gasdriften inte verkar fungera. Av någon anledning slår den om tillbaks till bensindrift trots att omkopplaren är inställd på gas. Jag provade att ändra omkopplaren till bensin och sedan gas igen. Då växlade den först som den brukar till gas efter en liten bits körning, men sedan övergick den själv till bensin igen efter några hundra meters körning på gas. Jag tror inte att det är tomt i tanken, för indikatorn visar på halv tank, och jag vet att det var ca halv tank när jag lämnade bilen till verkstaden.
Någon som har någon ide om vad det kan bero på? Kan verkstaden ha glömt något? Tänkte se om jag kunde föregå verkstaden med några tips, för de har ingen erfarenhet av gasbilar.