Använd mycket lite tätning som sagt, så kommer det bli gööööörbra

Ehem, jag hittar inte RMI17. Faktiskt inga relä'er alls vänster bak i min V70N från -06. Bara en massa säkringar där. Eller måste man fälla fram säkringsboxen? Min bil har platt golv i bagaget och inte en puckel där tanken ligger om det spelar någon roll...Hewey wrote:...
Gasrörsystem tömning av Volvo Bi-Fuel bilar 2003 ->
- Starta bilen och låt den gå med gas.
- Ta bort reläet från position RMI17 från vänster vägg av bagageutrymme. Nu ska magnetventilen på gastank stänga sig och gas kvar på röret förbrukas.
- Motoren ska döda inne i cirka en minut. Stänga av strömmen (=tändningslås i position 0).
- Om du vill, du kan köra bilen i garaget med bensin. Säkra trots allt, att ventilation i garage är bra, om lite gas kommer ut från systemet.
- På stora gastanken, stänga ventilen som leder gas till motoren. (3/16" sexkanthål)
- På båda lilla gastankarna, stänga ventilen (bara en ventil per tank, med en liten skiftnyckel).
- Lösgöra negativ ledning från batteri innan du börjar någon service operation med gas system.
-...
marimbalanguage wrote:Högtrycksdelen:
Högtrycksdelen var lite mer knepig, måste spänna den i ett skruvstäd för att kunna pressa in det nedersta locket och dra ut låsringen. Än man envis nog..
Rester av gammal olja (röd) inne. Umbracoskruven i mitten var inte lätt att få ut, måste hålla fast kolven med en låsringstång för att den inte skulle rotera.
Resten var enkel. Alla o-ringar och packningar i högtrycksdelen var otroligt hårda, nästan som plast. Ingen flexibilitet alls, knäcktes så fort jag försökte böja dem.
Hade lite olja på glidytorna och packningarna, kontrollerade att allting gled fint och utan motstånd.
Vid provkörning slog den om till gasdrift utan att dö på tomgång, men gick hackigt (jag glömde visst sätta vakuumslangen på plats, enkelt att fixa.). Motorn responderade fint, men kändes lite kraftlös på låga varv i högre hastigheter (t ex 80 kmt-5växel och man försökte accelerera, då tvekade den). Skruvade ut skruven som reglerar gastrycket ca 1/8 varv, då gick den betydligt bättre. Har inte mätt trycket, då jag saknar pålitlig manometer:( Det kan kanske bero på att det är lite mer glidmotstånd med nya packningar och o-ringar, och det kan hända jag måste skruva ner trycket senare.