Nytt biogastankställe, nu i Boden!

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
S-klasse

Nytt biogastankställe, nu i Boden!

Post by S-klasse »

Läste att Sveriges nordligaste biogastankställe har öppnats :

http://www.newsdesk.se/pressroom/boden/ ... iew/148098

Enligt Miljöfordon's hemsida skall även biogastankstället i Östersund invigas den 22 Maj.

OK, kanske lite långt bort för de flesta läsare av detta forum men det är i alla fall två steg framåt för biogasen.
Mats

Post by Mats »

Kul :D
Nu kanske man kan tänka sig en Norrlandssemester!
larfor

Post by larfor »

Ja, det här bör ge en bra skjuts för gasen.
Ett dilemma har ju varit bi-fuelbilarnas små bensintankar och de långa avstånden eller avsaknaden på gasmackar i större delen av sverige. För min del blir det resor till Östersund flera gånger per år och det har gått bra eftersom Opel Astran, som jag har, är efterkonverterad och har kvar orginalbensintanken. Annars har de som velat röra sig norrut varit tveksamma till gasbil och för de som bor där har det inte varit ett alternativ alls. Nu byggs det hindret bort steg för steg. I Skellefteå har en mack redan varit i drift ett tag och jag vet att även Gävle och Sundsvall är på G, liksom Sälen mfl.
Nu bör det väl också vara dags att uppdatera dom kartor som finns över tankställen på t ex sajterna miljofordon och fordonsgas?
AndersH

Post by AndersH »

På kartan över tankställen på Fordonsgas.se har de placerat Boden ute i Östersjön i höjd med Gävle...
Post Reply