
Toppen redo:

Ventiler: (mer en minnesbild för min egen skull)

Slängt på toppen: (jepp, backjobb på remskivan


Börjar ta sig:

Det gäller att man har en bra förlängare när man drar vevaxelbulten, 60Nm följt av 90°är lite hårt...

Styrde även upp kablarna mellan manometern, gasfördelaren, ventilen vid manometern etc:

Sen hade jag inte korrekta ventilshims liggande (då den 'renoverade' toppen nu har nya bussningar etc), så jag fick ta vad jag hade tills nya anländer. Efter lite mer pill så startade jag upp den och körde ett tag. Gick väl 'sådär'. Efter att ha funderat över en kopp kaffe så kollade jag stiften. Hade lyckats spräcka emaljen på två stycken...

På andrabilen har jag också lyft toppen, så den blir nog duglig om ett par dagar den med.
Har numera en 531-topp med VX3-kam liggandes. Smider högkompressionsplaner med större avgasventiler som öde för den
