Vilka problem brukar dessa modeller ha?
Dyra reparationer?
Vad bör vara bytt/åtgärdat?
Kräver Bi-fuel modellen service oftare än en bensinbil?
Helt enkelt, är det ett bra köp?

(Har i nuläget en Subaru Outback 2,5l)
Enligt källor som tidigare jobbat på Volvo är problemet ovan åtgärdat på senare årsmodeller vågar dock inte nämna ngn exakt tidpunkt för införande.Micke77 wrote:Du skriver att du vill köpa en bi-fuel som har gått över 20000 mil. Det viktigaste att tänka på är att en fd taxi kan vara lurig. Det är vanligt att toppen rasar på taxibilar som går på gas men ovanligt på privatkörda (normalkörda) bilar. Tydligen är det all tomgångskörning i väntan på kunderna som knäcker motorerna.
Jo det brukar bli en hel del gasnördsnackHasso wrote:Noterade häromdan när jag tankade gas och språkade med en Taxichaufför med en gas V70 som passerat 50.000 mil.
Märkligt tankar man bensin säger man inte ett ord till de andra som tankar, men vid Biogasmacken är det alltid en konversering och man hälsar på varandra tom här i Gnällbältet !!