Idag låg AGA´s infotelefon nere...

Dock fungerade det att kolla på mobilen via WAP. Därför tog vi omvägen via Hagby för att premiärtanka där så här kommer en liten rapport.
Själva pumplaceringen har vi redan diskuterat så det tar jag inte upp igen. Dock var pumpen lite egen i sig. Den är ju av en helt annan typ än de övriga i Stockholm. Det första man slås av är att pumpmunstycket sitter fastlåst och måste tas loss på samma sätt som man gör när man lossar det från bilens munstycke.
Det går inte att se trycket som på de äldre pumparna genom att snegla ned mellan displayen och ytterhöljet.
Pumpen jobbar också lite annorlunda jämför med de andra. När man trycker in gröna knappen händer först inget, sedan nollställs displayerna och sen startar tankningen. Tankningen är lite jämnare än för de äldre som ju "pulsar" mer.
Det var riktigt bra tryck och jag fick i nästan 19 Nm2 vilket är rekord för många veckor.
Intryck av första tankningen:
Lite trist att man inte kan se trycket, placeringen...

, modern känsla, bra tryck ( i alla fall den här gången).
När vi stod där och tankade kom en Passat inkörandes lite trevande. Mannen klev ur från passagerarsidan och gick fram till pumpen. Jag bad om ursäkt för att jag ställt mig lite illa så de inte kom till varpå han sa att det gjorde inget, det var deras första tankning någonsin så de ville gärna se lite hur det gick till. De hade bara läst i instruktionsboken hur man skulle göra!

Aha, tänkte jag, här är läge att göra dagens goda gärning och kanske rekrytera en ny forummedlem så jag sa att jag kunde stanna och visa lite hur det gick till! De blev jätteglada så jag drog igång "säljsnacket!

Jag visade allt, tipsade om tryckmätarknepet, berättade om att trycket varierar från gång till gång, knepet att hindra munstycket att norpa O-ringen...ja, ni vet allt vi snackar om här på forumet. Givetvis hänvisade jag mycket till forumgas.se och lobbade för att de skulle registrera sig så vi får hålla tummarna att de gör det! De var mycket tacksamma för min hjälp och nöjda med sitt bilval!

Jag sa att de har lite otur med timingen på grund av gasbristen men då sa kvinnan att de ser det lite tvärt om, de bidrar till att sätta press på berörda myndigheter och bolag genom att öka efterfrågan! Klok kvinna!
Det var en trevlig halvtimme vid soptippen!
Mvh
/Fred