Hej allihopa! Mitt första inlägg här på forumet, men jag är ännu inte nån gasbils-ägare.
--- Irrelevant del ---
Jag tittar också på att införskaffa en VW Touran EcoFuel. Jag har länge varit intresserad av miljöbilar och ägde tidigare en VW Lupo 3L. Denna kostade mig 30.000 i reparationer så fram tills dess gick den billigt, men när det inträffade så räknade jag ut att det hade varit billigare att behålla min Volvo 240 som jag hade etanol-konverterat. Inte så svårt att inse då att det tog emot rejält att gå till VW igår.
Jag och min sambo hade tidigare under dagen provkört en Kia Carens och en Opel Zafira CNG, eftersom vi är ute efter en rymlig familjebil. Kian gick bort med en gång och Zafiran fick ganska mycket kritik på grund av A-stolpen som kändes direkt farlig eftersom den skymde sikten. Till sist gick vi till VW eftersom jag läst tester på Teknikens Värld där Touranen hade vunnit ett "stort" MPV-test. Vi föll direkt för design och komfort!
--- Slut irrelevant del ---
Efter vad jag läst här på forumet finns det inte några direkta fel att anmärka på gällande Touranen, vilket jag har svårt att tro (på grund av mina tidigare erfarenheter). Det enda jag hittar är kommentarer om att den kan vara lite meckig att tanka bensin i.
Kan det vara så att de byggt en fulländad bil i övrigt?

Om någon har minsta lilla tanke är jag i idel öra!
En av anledningarna till att vi tittat på just Touran är också att vi ser att det finns en viss ekonomisk besparing i att köra på biogas (bor i Trelleborg och brukar åka de flesta resorna in till Malmö, så hitta gas är inga problem alls!). Frågan är bara om den ekonomiska besparing som man gör i val av bränsle äts upp av ökade servicekostnader eller liknande... Om någon har erfarenhet av detta är jag ytterst tacksam för svar!
Hoppas att jag knackat ner frågan i rätt tråd!