.....inget direkt konstruktivt eller något frågeställning, ville bara skriva av mig lite och se om någon mer upplever detta...

Kanske billigare än originalplåtfälgar med originalhjulsidor?Danni wrote:Vad som förvånade mig litegranna var dock att jag fick dem med ett par tredjepartsfälgar, som dessutom inte känns särskilt passande till en familjekombi.
Det var ju knappast vad jag förväntade mig...
Nixpix. 1000 kr dyrare än plåtfälgar, faktiskt, blev jag upplyst om när jag bad om att få alufälg även på vinterdäcken. Jag frågade inte ens vad för fälgar eller däck det var jag köpte, utan litade på säljaren. Men nånstans i bakhuvudet hade jag nog ändå förväntningen att få ett par VW-fälgar när jag nu handlade av just VW.Stålis wrote:Kanske billigare än originalplåtfälgar med originalhjulsidor?
Ingen aning, jag har inte försökt. Fråga säljaren? Jag sa att jag ville ha så tysta däck som möjligt, varpå säljaren glatt utbrast att "jamen då ska du ha 16-tummarna, akta dig för 17-tummarna, oj vad bullriga de är." Right.ante wrote:OK, så det finns ingen möjlighet att be om andra däck på org fälgarna från fabrik?
/Ante