Ökningen av medlemstalet på ForumGas tilltar!
Nästa månad är vi 300!
Fortsatt en ökad tillströmning av medlemmar till vårt forum. Sannolikt spräcker vi 300-gränsen i september, troligen före 3-årsdagen! 

Opel Zafira CNG -08
Idag har vi blivt 300 medlemmar!
Tillströmningen av medlemmar har gått lite trögt den senaste tiden. Men nu när vi spräckt 300-vallen så kanske medlemsökningen tilltar igen.
Januari - augusti tillkom 139 medlemmar, ett snitt på drygt 17 nya medlemmar/månad. September såg bara 5 nya medlemmar, den lägsta månadssiffran sedan november 2007 (också 5 stycken), och i oktober har hittills 7 nya medlemmar tillkommit.

Tillströmningen av medlemmar har gått lite trögt den senaste tiden. Men nu när vi spräckt 300-vallen så kanske medlemsökningen tilltar igen.
Januari - augusti tillkom 139 medlemmar, ett snitt på drygt 17 nya medlemmar/månad. September såg bara 5 nya medlemmar, den lägsta månadssiffran sedan november 2007 (också 5 stycken), och i oktober har hittills 7 nya medlemmar tillkommit.
Opel Zafira CNG -08
Tillströmningen av medlemmar ökar igen!
Detta år har det varit en enorm tillströmning av medlemmar till detta forum. Men de senaste månaderna har ökningen av medlemstalet minskat. Nu har det vänt uppåt igen.
September gav som jag redan angett endast 5 nya medlemmar, den lägsta månadssiffran sedan november 2007. Första hälften av oktober gav bara 3 nya medlemmar, men sedan har det vänt. Under andra halvan av oktober tillkom det 6 nya medlemmar och för november har medlemstalet hittills ökat med 11 personer.
Jag misstänker att vi framöver kommer att bli många fler eftersom det dels presenteras så många nya, spännande gasbilar och dels känns som om intresset för gasbilar äntligen börjat sprida sig till den breda allmänheten.
Sistnämnda vittnar inte minst DN:s webbundersökning om. Den gjordes i förra veckan efter utgivningen av deras Miljöbilsbilaga. På frågan vilken miljöbil läsarna föredrog avgavs 6 287 röster med resultatet:
Sedan bör naturligtvis en webbundersökning tas med en stor nypa salt.
September gav som jag redan angett endast 5 nya medlemmar, den lägsta månadssiffran sedan november 2007. Första hälften av oktober gav bara 3 nya medlemmar, men sedan har det vänt. Under andra halvan av oktober tillkom det 6 nya medlemmar och för november har medlemstalet hittills ökat med 11 personer.
Jag misstänker att vi framöver kommer att bli många fler eftersom det dels presenteras så många nya, spännande gasbilar och dels känns som om intresset för gasbilar äntligen börjat sprida sig till den breda allmänheten.
Sistnämnda vittnar inte minst DN:s webbundersökning om. Den gjordes i förra veckan efter utgivningen av deras Miljöbilsbilaga. På frågan vilken miljöbil läsarna föredrog avgavs 6 287 röster med resultatet:
- Snål diesel 37%,
- Hybrid 35%,
- Biogas 13%,
- Snål bensinbil 11 % och
- Etanolbil 4%.
Sedan bör naturligtvis en webbundersökning tas med en stor nypa salt.
Opel Zafira CNG -08
Bra ideHumlan wrote:Man borde trycka upp en liten Forum Gas-dekal som enkelt kan läggas i handskfacket och sedan sättas upp på prominent plats på gasmackar man besöker.

vistraprint.se har ju massa varianter, vet inte om man kan få några plastliknande etiketter.
dekaltrim.nu har ju också dekaler.. en dekal 15x5 cm i 1-4 färger (50st) kostar 450:- (9kr/st).
Re: Ökningen av medlemstalet på ForumGas tilltar!
Det ser ut att bli nytt månadsrekord för nya medlemmar! Det har bara gått 19 dagar för årets första månad och redan 20 nya medlemmar, månadsrekordet är 22 nya medlemmar. 

Opel Zafira CNG -08
Nu när gasbilspremien kanske försvinner och allmänheten pga två incidenter kanske tror att gasbilar kan explodera så kan vi här på Forumet åtminstone glädja oss åt att januari månad innebar nytt rekord för antalet nya medlemmar här på forumet, 27 stycken (förra bästanoteringen var 22 st.). 

Opel Zafira CNG -08
Det är jätteroligt! Välkomna, alla nya medlemmar!
Jag tycker att det märks på folk att det är lite "buzz" runt biogasen. Många fler man pratar med nu har koll på vad det är, jämfört med för två år sedan då jag köpte min bil och blev gasoholist.
Då var det många som trodde man körde på etanol... 
Jag tycker att det märks på folk att det är lite "buzz" runt biogasen. Många fler man pratar med nu har koll på vad det är, jämfört med för två år sedan då jag köpte min bil och blev gasoholist.