henrico wrote:
Hihi, jo, det är först nu efter 400 mil som jag börjar kunna starta "vettigt" men långsamt... Helt klart vanesak. Tyckte även fickparkeringar var lite håriga i början, det man lär sig efter ett tag är att man ska låta bilen köra själv och bara bromsa, helt enkelt inte röra gaspedalen.
Ahh.. jag valde aldrig till parkassist även om jag skulle behöva det, för jag e kass på att fickparkera...
henrico wrote:
Blää, säg inte så... Du ska säga att det var helt värdelöst och inget att ha.. (Eftersom jag inte kunde beställa det till min '09:a och verkligen ville ha det.)
Nej, skämt åsido, jag vet precis hur bra det är och hur skönt det är. Kunde den även ta ned dig till stillastående och gasa iväg förresten? Du kanske inte har provat någon kökörning i dina 13 mil?
Idag testade jag o ha farthållaren på 90km/h och när det blev 70 sträcka så kom den ikapp bilarna och saknade ner och så fortsatte jag att ha den aktiverad genom en rondell, det gick perfekt! efter rondellen var den lite seg med att gasa på men bättre det än fullgas

Det är ju inte optimalt för bensinförbrukningen att köra med farthållaren på och få den o hjälpa till o bromsa så.. Bättre att släppa gasen lite tidigare... men detta var ju bara för att testa funktionen...
Sen vet jag inte riktigt om ACC (som avståndsradarn heter) hjälper till att panikbromsa om farthållaren är avslagen (det står ACC off). Men en bil på motorvägen ångrade sig på avfarten o körde på igen o då hjälpte den till o bromsa men då var ju farthållaren på ..
henrico wrote:
Vitt ljus på mätartavlorna är det på samtliga Ecofuel, tack-o-lov! Däremot undrar jag ju om det numera är climatronic (d.v.s den moderna klimatanlägningen med vitt ljus och lite snyggare utseende) från CC:n (t.ex.) i '10:orna? Samma gäller ratten, har du fått CC:ns ratt i din?
Nej, det är blått ljus där nere så det är nog samma som du har.. Ratten vet jag dock inte.. men jag tror jag har den nya.. åkte taxi igår i en passat ecofuel o snackade lite med han.. hans bil var också 3 dagar gammal precis som min men han hade nog en -09:a för hans ratt hade inte lika fräcka knappar som min hade

Men iofs så hade han den lilla stereon i fast med bättre högtalare o jag har 510 varianten eller vad den heter.. kanske däför jag har mer o fräckare knappar... Jag kan ju ta en bild på min ratt o lägga upp om du vill?
henrico wrote:
Lite synd att det inte ingår ett paraply till paraplyfacket bara...
Var sitter paraplyfacket? Har inte hunnit leta än

Skall spana lite i instruktionsboken ikväll.. Nu har bilen gått 35 mil