Började igår kväll när jag började känna mig förkyld. Ena näsborren blev helt igensatt o började sedan rinna. Bestämde mig för att ta en sovmorgon för att se om man kunde bli av med förkylningen innan den bröt ut på allvar..
Vaknade runt kl 8, kände mig bättre.. Jobbet ringde 08:30 och sa att alla tekniker var sjuka och det blinkade rött på skärmarna som övervakar fel i telefonsystemet som vi har hand om.. Jag började göra mig iordning för att åka in..
upptäcker när jag skall bege mig mot bilen ungefär 08:45 att jag har blivit inlåst i lägenheten (vi är hos min sambos föräldrar för att vara barnvakter i 2 veckor medan de är borta på en resa) sambons ena syster som gick iväg till skolan hade låst sjutillhållarlåset för hon trodde att ingen mer var hemma.. Jag hade ingen nyckel till det låset utan bara till det vanliga visade det sig.. så jag kunde inte komma ut...
försökte få tag på min sambo som var på jobbet, inget resultat.. hoppa från balkongen var ingen lösning då de bor 2vån upp... jag fick sitta o vänta... kl 11:00 kom en av systrarna hem som tur e.. Då var jag riktigt stressad pga problemen på jobbet och vi får betala vite på stora problem som vi inte löser inom en viss tid.. Jag kastar mig i bilen o fräser iväg till jobbet... 1,5 mil dit.. körde för fort..
När jag nästan är framme vid jobbet så svänger man in på en lång raksträcka (2 filig) med bara 50 på.. jag lägger mig i ytterfilen för att smita förbi alla bilarna som svänger, gasar på för att kunna byta fil innan ytterfilen svänger av och innerfilen fortsätter rakt fram... Då står en polis lite längre fram o vinkar in mig.... SUCK...
Visar sig att jag har kört 86km/h på 50 sträcka... Polisen är väldigt trevlig mot mig iaf.. Inte hjälper det mig så mycket dock... Vet inte hur länge jag blir av med kortet .. Men e jävligt irriterad på mig själv...
Sätter mig i bilen igen (får köra i 48h) åker till jobbet o löser problemet på 10min, känner att förkylningen blir värre.. känns som jag har feber.. Känner mig inte vidare motiverad att vara kvar på jobbet så jag skiter i allt o åker hem..
Inga tekniker kvar på jobbet (4st sjuka), mitt körkort är borta o dessutom e jag sjuk ...
Dagen kan inte bli så mycket värre

FAAAAAAN