Golf Bi-Fuel display gas/serviceindikator

Post Reply
folkahenrik
Posts: 6
Joined: 2008-06-12, 21:19
Location: Hässleholm

Golf Bi-Fuel display gas/serviceindikator

Post by folkahenrik »

Jag har precis köpt en Golf Bi-fuel och displayen som berättar hur långt det är till nästa service är inställd på ett obegripligt språk trots att bilen enligt trafikregistret sålts i Sverige. Nån som vet hur man kan ändra språk?
User avatar
MartinF
Posts: 130
Joined: 2008-02-13, 09:00
Location: Jönköping
Contact:

Post by MartinF »

Bilen talar tyvärr tyska, precis som alla andra Golfar jag stött på. Trots att de är sålda i Sverige. Om det går att ändra skulle även jag vara intresserad, men jag tror inte att det går eftersom det i den svenska manualen hänvisas till de tyska meddelandena och vad de betyder.
_________________________________________
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -07
Golf Variant Bifuel -03
folkahenrik
Posts: 6
Joined: 2008-06-12, 21:19
Location: Hässleholm

Post by folkahenrik »

Då är det märkligt, för min bil talar inte tyska, snarare polska eller nåt åt det hållet. Tyska hade jag känt igen.
Jonas
Posts: 551
Joined: 2007-03-10, 19:37

Post by Jonas »

Jag kan inte heller tala om hur man byter språk, däremot finner jag det lite roande att vi har olika språk. Min talar uteslutande engelska trots att manualen, som Martin skriver, beskriver tyska meddelanden. Min säger Top up washer fluid, Luggage open, Please refuel med mera.

Årsmodell 2005, såld av Din Bil i Göteborg.
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
User avatar
MartinF
Posts: 130
Joined: 2008-02-13, 09:00
Location: Jönköping
Contact:

Post by MartinF »

Spännande! Då borde det gå att ändra. Jag är trött på tyskan trots att jag förstår den.

"Beifahrertür offen"!
"Ölstand prüfen"!

Låter som att den förklarar krig mot mig :D
_________________________________________
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -07
Golf Variant Bifuel -03
Göran
Posts: 565
Joined: 2007-10-13, 13:50
Location: Älmhult

Post by Göran »

MartinF wrote:Spännande! Då borde det gå att ändra. Jag är trött på tyskan trots att jag förstår den.
Har ni testat att fråga en Volkswagen Verkstad det måste finnas någon stans man byter språk.
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012
Post Reply