Ej tillåtet diskutera etanolens nackdelar i etanol.nu

E85 och andra blandningar av etanol och bensin.
User avatar
anders
Posts: 265
Joined: 2005-09-27, 16:37
Location: Norrköping
Contact:

Post by anders »

Innan någon blir bannad från ett forum brukar det tillhöra kotym att man skickar ett PM eller ett mejl först och upplyser varför man blir bannad.
Från etanol.nu´s hemsida
Tillägg till reglerna:

1. Vi kommer inte att tillåta sk troll eller internettroll vars enda syfte är att smutskasta eller när de fått svar på kritisk fråga/påstående komma med nästa påstående, allt för att uppröra eller skapa osämja.
Förklaring till vad troll är: http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Kort och gott, mata inte ev troll med med nya argument eller svar.

2. Det är inte tillåtet att använda sig av dubbla identiteter, som att skapa flera användarnamn, om det inte av användarnamnet tydligt framgår att det är samma person bakom.

3. Användare som är bannade och som meddelats det via den mailadress som registrerades ihop med användarnamnet, är inte välkomna tillbaka ens under annat användarnamn.
Har ni fått något sådant mejl?
“What we need is a whole lot of people who are not experts in what can’t be done. .”
- Henry Ford
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Post by Sven »

anders wrote:Innan någon blir bannad från ett forum brukar det tillhöra kotym att man skickar ett PM eller ett mejl först och upplyser varför man blir bannad.
Från etanol.nu´s hemsida
Tillägg till reglerna:

3. Användare som är bannade och som meddelats det via den mailadress som registrerades ihop med användarnamnet, är inte välkomna tillbaka ens under annat användarnamn.
Har ni fått något sådant mejl?
Jag har inte fått något sådant mejl. Jag har fått ett mejl angående det som föranledde denna tråd, att en tråd som jag startade på etanol.nu stängdes. Moderatorn för det området skrev ett mejl till mig där han förklarade varför tråden var stängd, han tyckte att ämnet redan fanns på annat håll i forumet. Han skrev dock inget om att jag skulle kunna bli bannad.

Jag kan inte öppna det mejl moderatorn skrev till mig, eftersom jag inte kan logga in. Jag har också försökt skriva inlägg på etanol.nu för att fråga om mina problem vad gäller inloggning, men eftersom det är problem med inloggningen så skickas inte mina inlägg iväg.
Opel Zafira CNG -08
track_snake
Posts: 493
Joined: 2006-10-06, 05:36

Post by track_snake »

Sven wrote:
anders wrote:Innan någon blir bannad från ett forum brukar det tillhöra kotym att man skickar ett PM eller ett mejl först och upplyser varför man blir bannad.
Från etanol.nu´s hemsida
Tillägg till reglerna:

3. Användare som är bannade och som meddelats det via den mailadress som registrerades ihop med användarnamnet, är inte välkomna tillbaka ens under annat användarnamn.
Har ni fått något sådant mejl?
Jag har inte fått något sådant mejl. Jag har fått ett mejl angående det som föranledde denna tråd, att en tråd som jag startade på etanol.nu stängdes. Moderatorn för det området skrev ett mejl till mig där han förklarade varför tråden var stängd, han tyckte att ämnet redan fanns på annat håll i forumet. Han skrev dock inget om att jag skulle kunna bli bannad.

Jag kan inte öppna det mejl moderatorn skrev till mig, eftersom jag inte kan logga in. Jag har också försökt skriva inlägg på etanol.nu för att fråga om mina problem vad gäller inloggning, men eftersom det är problem med inloggningen så skickas inte mina inlägg iväg.
------------------------------
Samma här Sven. Jag kan inte heller öppna det mejl moderatorn skickat mig. Jag kan inte heller skriva inlägg på etanol.nu. Så därför drar jag slutsatsen att jag blivit bannad.

Men det gör inget. Diskussionen om etanol tystnar ju inte för det. Bara att den kommer att bedrivas mer intensivt på andra håll i stället. Som här t.ex.

/track_snake
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Post by Sven »

track_snake wrote: Samma här Sven. Jag kan inte heller öppna det mejl moderatorn skickat mig. Jag kan inte heller skriva inlägg på etanol.nu. Så därför drar jag slutsatsen att jag blivit bannad.

Men det gör inget. Diskussionen om etanol tystnar ju inte för det. Bara att den kommer att bedrivas mer intensivt på andra håll i stället. Som här t.ex.

/track_snake
Jag håller med, detta gör inget. Etanol.nu är ändå bara ett forum för inbördes beundran, inte för fri debatt. Det är betydligt bättre att skriva insändare och kommentarer till artiklar på nätet i publikationer som Ny Teknik, SvD, andra dagstidningar m m. Då når man ut till en bredare allmänhet, inte bara de bilintresserade eller redan etanolfrälsta.

Jag tänker f ö inte skriva till Gröna Bilister. Det var jag som puffade för att Gröna Bilister skulle länka till vårt forum. Jag har dessutom haft en mejlväxling med Mattias Golmann och uttryckt min kritik mot etanolen. Det finns en risk att Gröna Bilister skulle ta bort även Forumgas från sin länkning, och det vill jag inte vara med om.
Opel Zafira CNG -08
User avatar
anders
Posts: 265
Joined: 2005-09-27, 16:37
Location: Norrköping
Contact:

Post by anders »

Från etanol.nu´s hemsida
Tillägg till reglerna:

3. Användare som är bannade och som meddelats det via den mailadress som registrerades ihop med användarnamnet, är inte välkomna tillbaka ens under annat användarnamn.

Ni borde ha fått mejlen hem till er egen adress, den som ni angav när ni registrerade er. Alltså inte att förväxla med ett PM.

Har ni fått ett sådant?
“What we need is a whole lot of people who are not experts in what can’t be done. .”
- Henry Ford
User avatar
anders
Posts: 265
Joined: 2005-09-27, 16:37
Location: Norrköping
Contact:

Post by anders »

Här är en typ varning man kan få
Skrivet: 08-06-19 17:17 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Varningen lyder så här:

Hej NN, (Rätt namn bortlyft av mig)

Det är en överträdelse av forumets regler och en provocatoin av oss moderatorer när du fortsätter en OT diskussion trots att en moderator har påminnad om att ämnet är OT i tråden och bör diskuteras i en annan tråd.

Jag tänker nu t ex på N2O tråden som jag flyttad OT inläggen till http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic ... 7933#27933

Mitt råd: visa dina goda intentioner genom att rensa bort dina egna OT inlägg i denna tråd http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic ... 8035#28035 och låt dig inte provoceras till OT diskussioner och leda inte in varje tråd in i ämnen som redan diskuteras i andra tråder.

Risken är annars överhängande att jag eller någon moderator tappar tålamodet med detta snart och att OT inlägg direkt åker till papperkorgen utan varning eller tom att kontot blir avstängd.

Trevlig helg
Aryan
_________________
Bli miljönär; återbruk är bäst för miljön och plånboken!
Gå med i en freecyclegrupp där du bor eller starta en själv, se: http://www.freecycle.org/
Ge lite gratis ris via FN's matprogram och lär dig engelska glosor: http://www.freerice.com/
“What we need is a whole lot of people who are not experts in what can’t be done. .”
- Henry Ford
track_snake
Posts: 493
Joined: 2006-10-06, 05:36

Post by track_snake »

anders wrote:Här är en typ varning man kan få
Skrivet: 08-06-19 17:17 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Varningen lyder så här:

Hej NN, (Rätt namn bortlyft av mig)

Det är en överträdelse av forumets regler och en provocatoin av oss moderatorer när du fortsätter en OT diskussion trots att en moderator har påminnad om att ämnet är OT i tråden och bör diskuteras i en annan tråd.

Jag tänker nu t ex på N2O tråden som jag flyttad OT inläggen till http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic ... 7933#27933

Mitt råd: visa dina goda intentioner genom att rensa bort dina egna OT inlägg i denna tråd http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic ... 8035#28035 och låt dig inte provoceras till OT diskussioner och leda inte in varje tråd in i ämnen som redan diskuteras i andra tråder.

Risken är annars överhängande att jag eller någon moderator tappar tålamodet med detta snart och att OT inlägg direkt åker till papperkorgen utan varning eller tom att kontot blir avstängd.

Trevlig helg
Aryan
_________________
Bli miljönär; återbruk är bäst för miljön och plånboken!
Gå med i en freecyclegrupp där du bor eller starta en själv, se: http://www.freecycle.org/
Ge lite gratis ris via FN's matprogram och lär dig engelska glosor: http://www.freerice.com/
-------------------
Ja, den där fick ju jag. Det kom först ett inlägg när någon påpekade att han tyckte inlägget var off-topic och att jag borde flytta det till en ny tråd. Jag svarade då att jag kan inte det eftersom jag inte är moderator och inte kan flytta trådar varvid det här svaret kom.

Jag tycker det är lite märkligt om dom skulle ta det som grund för avstängning. Jag är själv moderator i ett annat forum och vet mycket väl att trådar kan bli lite off-topic ibland med det är oftast något man får acceptera för att hålla ett högt tak i diskussionen.

/track_snake
track_snake
Posts: 493
Joined: 2006-10-06, 05:36

Post by track_snake »

anders wrote:
Från etanol.nu´s hemsida
Tillägg till reglerna:

3. Användare som är bannade och som meddelats det via den mailadress som registrerades ihop med användarnamnet, är inte välkomna tillbaka ens under annat användarnamn.

Ni borde ha fått mejlen hem till er egen adress, den som ni angav när ni registrerade er. Alltså inte att förväxla med ett PM.

Har ni fått ett sådant?
------------------------------------
Inte vad jag vet. Men jag kommer inte ihåg vilken mejladress jag uppgav när jag registrerade mig; det är möjligt att det var en som jag inte använder nu.

/track_snake
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Post by Sven »

anders wrote:
Från etanol.nu´s hemsida
Tillägg till reglerna:

3. Användare som är bannade och som meddelats det via den mailadress som registrerades ihop med användarnamnet, är inte välkomna tillbaka ens under annat användarnamn.

Ni borde ha fått mejlen hem till er egen adress, den som ni angav när ni registrerade er. Alltså inte att förväxla med ett PM.

Har ni fått ett sådant?
Har inte fått något sådant mejl och inte heller något i stil med det som Aryan skickade till track_snake.
Opel Zafira CNG -08
User avatar
anders
Posts: 265
Joined: 2005-09-27, 16:37
Location: Norrköping
Contact:

Post by anders »

track_snake wrote:Ja, den där fick ju jag. Det kom först ett inlägg när någon påpekade att han tyckte inlägget var off-topic och att jag borde flytta det till en ny tråd. Jag svarade då att jag kan inte det eftersom jag inte är moderator och inte kan flytta trådar varvid det här svaret kom.

Jag tycker det är lite märkligt om dom skulle ta det som grund för avstängning. Jag är själv moderator i ett annat forum och vet mycket väl att trådar kan bli lite off-topic ibland med det är oftast något man får acceptera för att hålla ett högt tak i diskussionen.

/track_snake
Som användare kan du alltid editera/ta bort ditt eget inlägg.
Vill du behålla innehållet i posten kan du klippa ut innehållet innan du raderar posten och skriva in det i en ny post under rätt forumavdelning.

Men det är inte bara OT trådar som är av okynne utan och s.k. fullcitat inlägg. Vilket t.ex. inte är tillåtet på detta forum.
Här läser du de regler som finns för att skriva inlägg på forumgas. Listan växer allt eftersom saker dyker upp.

Var snäll och följ dessa regler. Någon enstaka överträdelse kommer att resultera i en besk påminnelse om reglerna
Upprepade överträdelser resulterar i godtyckligt ändrade inlägg, borttagning av inlägg och i hopplösa fall, uteslutning från forumet.


Fullinläggscitat
Citera aldrig ett helt inlägg rakt av, utom möjligtvis i mycket stökiga diskussioner eller om det är ett kort inlägg du citerar (1-2 rader). Adressera istället personen med dess namn så är det underförstått att du svarar på senaste inlägget från den personen.
Använd dock gärna citatfunktionen för att bryta upp och svara av delarna i någons inlägg.


Skriv en vettig trådrubrik
Man ska kunna hitta rätt bland diskussionerna endast genom att läsa rubriken
Detta bryter du mot här t.ex.
Forumgas/etanol
“What we need is a whole lot of people who are not experts in what can’t be done. .”
- Henry Ford
Post Reply