Volvo utan ett ord om biogas

Post Reply
Jonas
Posts: 551
Joined: 2007-03-10, 19:37

Volvo utan ett ord om biogas

Post by Jonas »

Volvo som verkar få allt tuffare att klara sig på befintligt modellprogram berättar genom Volvochefen Fredrik Arp att man minsann kommer med miljöbilar redan i höst. Det har uppenbarligen inget med miljöblar att göra som man lätt luras att tro utan det handlar om diesel, turboladdade bensinare, befintliga E85 och om ett par år även mikrohybider med extra stor startmotor.

- Vi tar massor av kostnader för att löpande öka vår konkurrenskraft på miljösidan, säger Fredrik Arp. Det är vad kunden vill ha och vi jobbar mot det.

Jaså? Inte vad jag vill ha. Jag vill ha biogas.


http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=913&a=421552
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
Göran
Posts: 565
Joined: 2007-10-13, 13:50
Location: Älmhult

Post by Göran »

Besvarade idag en kundenkät angåede en garantireparation jag gjort (imma i höger dimljus fram) tydligen byttes ett membran.

Men det var inte det inlägget skulle handla om utan min kommentar i slutet.
Jag skrev:
Samtidigt vill jag ge en kommentar till frågorna 25 & 26.
Då de negativa svaren på dessa frågor inte har med verkstadens agerande att göra utan snarare beror på Volvo personvagnars agerande avsende vilka bränsle man väljer att tillhandahålla bilarna med.
Anledningen till att jag satte defintivt inte på frågor 25 och 26 är att Volvo inte längre säljer den aktuella bränsletypen.
Återkommer inte Volvo med gasbilar är sannolikheten stor att jag väljer bil av annat märke tex. VW Passat eller Mercedes B 170 NGT.

Jag tyckte att det var på sin plats att skicka den kommentaren eftersom frågorna handlar om man tänker köpa ny bil hos den aktuella återförsäljaren och om man kan tänka sig köpa en bil av samma märke igen
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012
Post Reply