Vem här på Forumgas bor i gasbilstätaste området?

Allt om som har med gas att göra.
Post Reply
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Vem här på Forumgas bor i gasbilstätaste området?

Post by Sven »

En granne till mig var ute med sina hundar häromdagen. Min fru var ute i trädgården och han kommenterade att vi hade gasbil (han såg sannolikt min lilla dekal från Östersund). Han berättade att han själv också körde gasbil, en Fiat Punto.

Jag ska slå mig i slang med denna man å det snaraste. Puffa lite för vårt Forum.

Jag fick också en idé. Vem på Forumet bor i det gasbilstätaste närområdet? Jag bor alltå i Bagarmossen och vi är två på ca 50 m avstånd som kör gasbil.

Om ni måste s a s inventera er omgivning är det bara bra. Då kan man ju passa på möjligheten att slå sig i slang med någon annas gasbilsägare, puffa för Forumet och möjligheten att påverka andra fossilbilburna grannar ökar ju också ju fler vi är som kör gasbil. :lol:
Opel Zafira CNG -08
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Slå sig i slang?? :? Hoppas det är något man gör med kläderna på. :shock:

För oss som bor i lägenhet är det nog lite svårare att hitta våra gasvänner. Ser en och annan gasbil här, mest V70, ingen aning vem som äger dem dock.

Jag småpratar då och då med folk när jag tankar, blir det läge brukar jag flika in namnet på forumet.

Jag brukar förövrigt framhålla att jag förmodligen bor i det pumpstationstätaste området. Har två stationer inom långpromenadsavstånd och ytterliggare två i närområdet.
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
User avatar
Håkan
Posts: 166
Joined: 2007-10-09, 11:38

Post by Håkan »

Jag har inte tänkt göra någon galluppundersökning (stavas det så?) men kände mig ändå tvingad att svara:
Vi har 3 bilar V70, Astra & Zafira (Astran skall säljas men ändå...)
En granne har en BMW 316 (Han vann budgivningen på Kvd 2005)
En på dagis (vet ej riktigt var de bor) har en V70

Om vi räknar bort den sista så är det 4 bilar inom 75m

Ha det /
Håkan
Volvo V70 II 2.5FT AFV -11
Opel Zafira CNG -09
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Post by Sven »

Johan wrote: Jag brukar förövrigt framhålla att jag förmodligen bor i det pumpstationstätaste området. Har två stationer inom långpromenadsavstånd och ytterliggare två i närområdet.
Ja, det är nog närmre än vad jag har. Det närmaste stationen är på 5,5 km avstånd, har ytterligare två på upp till 8,5 km avstånd.

Tänkte inte på att "slå sig i slang" kunde misssuppfattas. Tänkte inte heller på den eminenta dubbeltydningen eftersom det handlar om att tanka bränsle. Och att om du, Johan, snackar med andra som tankar på gasmacken så kan man verkligen tala om att du "slår dig i slang". Förhoppningsvis gör du det med kläderna på! :wink:
Opel Zafira CNG -08
User avatar
Mats
Posts: 357
Joined: 2005-10-03, 09:27
Location: Huddinge

Post by Mats »

Det är definitivt INTE jag. Mina grannar har gigantiska amerikanska SUV:ar med tööörstiga V8:or. Känner mig lite som en "miljönörd" i sammanhanget. Har inte vågat prata gasbil med dom :(
User avatar
Oldfield
Posts: 329
Joined: 2007-08-25, 22:23
Location: Kalmar

Post by Oldfield »

Kulig tråd det här:)

Jag bor i Nybro och här är det nog ganska dåligt med gasbilar. Jag brukar ofta se en lila S60 ute på gatan där jag parkerar min bil (jag bor i lägenhet) så förmodligen bor den här personen i samma hus som jag. Men jag har aldrig sett någon sätta sig i eller kliva ur bilen.

Ca 200 meter bort finns Stena, där har någon på företaget en V70 bifuel och på Liljas (Volvohandlare) i Nybro fanns det för ett par veckor sedan en begagnad V70 Bi Fuel till salu, vet inte om de har den kvar.

Enligt statistik från ett gammalt nummer av tidningen Miljöfordon fanns det 4 gasbilar som fått miljöbilsbidrag i Nybro kommun, det var innan jag skaffade min. Så rimligtvis borde det finnas minst fem i dagsläget varav jag alltså ringat in två stycken.

Jag har aldrig någonsin stött på en annan bil när jag tankar biogas i Kalmar, men när mamma och pappa lånade bilen en gång och de tankade den, då var det givetvis flera stycken bilar runt den där pumpen :roll:
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Nu är vi 3 gasbilsägare inom ca 600 meter

Post by Sven »

Jag är pappaledig med min ettåriga dotter och träffade en annan pappaledig med sin 1-åring på lekplatsen idag. När jag förklarade var jag bodde så frågade han "Har ni en gasbil?". Han hade sett min Opel Zafira med gasdekalen som jag fick från Östersund!

Mannen ha nyligen skaffat gasbil. Vi bor flygvägen ca 600 meter från varandra, så nu finns tre gasbilsägare i Bagarmossen inom 600 meter.

Jag talade f ö varmt om Forumgas, så förhoppningsvis har jag värvat en ny medlem.
Opel Zafira CNG -08
Post Reply