Nu står min nya V70 Bi-fuel -02:a i garaget!!

Diskussioner om specifika bilmodeller.
Post Reply
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Nu står min nya V70 Bi-fuel -02:a i garaget!!

Post by Fred »

Tänkte bara att jag skulle rapportera att Sverige har fått en ny gasfordonsägare! :D

Jag hämtade min Bi-fuel på Rejmes igår och körde den hem till Stockholm!

Det är en Ask-guld metallic, -02, Business som har gått 16500 mil och är i otroligt bra skick! Den var utsatt till 114500:- men jag lyckades pruta ned den till 109000:-.
Dessutom fick jag dem att lägga med vinterhjul, takräcke och full gastank! Bilen är fullservad på Rejmes, frånsett 14000 mils servicen som de av någon anledning missat att göra. Kamremmen är precis bytt (16000 mil) och gasregulatorn byttes tidigt iom byteskampanjen.

Jag har 3 månaders "trafiksäkerhets"-garanti så jag ska se till att besiktiga bilen inom denna period, och be bilprovaren att vara riktigt nitisk, så att eventuella fel kan hittas och åtgärdas på garantin.

Nu ska den gamla SAAB:en säljas och jag ska börja köra miljövänligt (och inte minst bekvämt! :D )!
User avatar
Mats
Posts: 357
Joined: 2005-10-03, 09:27
Location: Huddinge

Post by Mats »

Grattis till din nya bil :D
Nu får du uppleva känslan att åka i en "riktig" miljöbil 8)
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Post by Fred »

Mats wrote:Grattis till din nya bil :D
Nu får du uppleva känslan att åka i en "riktig" miljöbil 8)
Tack Mats!

Ja, jag kände det på vägen upp! Det är en väldigt speciell känsla...jag satt där i bilen och tänkte att här blåser jag fram i 110 km/h på Linköpingsbornas bajs! Och jag bidrar inte alls till den globala uppvärmingen!! :D
User avatar
Oldfield
Posts: 329
Joined: 2007-08-25, 22:23
Location: Kalmar

Post by Oldfield »

Grattis till din nya bil :D Och askguldmetallic med, det är en otroligt fin färg. Jag köpte också min bil på Rejmes i Linköping och anser att affären var god.

Visst känns det skönt att köra omkring organiskt avfall som inte påverkar växthuseffekten negativt? Jag har samma känsla själv när jag kör:)

Hoppas bilägandet blir en fröjd och glöm inte att söka bidrag för bilen med. Vet inte hur det är med KLIMP-aktiviteter i Stockholm, men jag fick i alla fall nästan 6000:- i bidrag för att jag köpt en miljöbil. (www.miljofordonsyd.se)

Sen vill vi ganska snabbt se en bild på ditt nya vrålåk!!!
Göran
Posts: 565
Joined: 2007-10-13, 13:50
Location: Älmhult

Post by Göran »

Grattis Fred

Visst är det en härlig känsla, hyfsat pris på drivmedlet i alla fall på vissa ställen.
Dessutom som du säger bidrar man inte till växthuseffekten, men det finns mer att gotta sig åt.

Se länk: http://www.eon.se/templates/Information ... x?id=44089

Visar utsläpp av olika ämnen skulle gärna vilja se E85:s staplar på denna sida också.
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Post by Fred »

Oldfield wrote:Grattis till din nya bil :D Och askguldmetallic med, det är en otroligt fin färg. Jag köpte också min bil på Rejmes i Linköping och anser att affären var god.

Visst känns det skönt att köra omkring organiskt avfall som inte påverkar växthuseffekten negativt? Jag har samma känsla själv när jag kör:)

Hoppas bilägandet blir en fröjd och glöm inte att söka bidrag för bilen med. Vet inte hur det är med KLIMP-aktiviteter i Stockholm, men jag fick i alla fall nästan 6000:- i bidrag för att jag köpt en miljöbil. (www.miljofordonsyd.se)

Sen vill vi ganska snabbt se en bild på ditt nya vrålåk!!!
Givetvis ska jag lägga upp lite bilder på bilen! Vill bara att det ska vara lite fint väder först...det blir så trist när allt är blygrått... :(

Jag gjorde en bildiagnos på SBP idag och fick lite anmärkningar...inga jättegrejer men det ska bli intressant att se hur Rejmes hanterar saken med sin tre-månadersgaranti...postar utgången här sen! :wink:
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Post Reply