Citroën C5

Diskussioner om specifika bilmodeller.
Post Reply
User avatar
Micke kock
Posts: 36
Joined: 2008-01-08, 22:29
Location: Linköping

Citroën C5

Post by Micke kock »

Var idag hos Stadspartner i Linköping och provkörde en C5. Det är ju ingen Volvo, men en helt OK bil. Den stora fördelen med en efterkonverterad bil är räckvidden! 30 mil på gas + 80 mil på bensin...
Stadspartner har stulit lite av bagageutrymmet till gasbehållarna.
Kolla http://www.tekniskaverken.se/fordonskon ... ktblad.pdf
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Post by torkel »

50000 ex moms för konverteringen och från 185400 inkl moms för bilen ger från 247900 inkl moms för bilen. Sådär bra pris...
User avatar
Micke kock
Posts: 36
Joined: 2008-01-08, 22:29
Location: Linköping

240.000:-

Post by Micke kock »

Stadspartner.se säljer nu 5 st. konverterade med mindre än 300 mil på mätaren för 240.000:-/st.
User avatar
S-klasse
Posts: 409
Joined: 2006-11-26, 19:49
Location: Uppsala

Post by S-klasse »

50 KSEK + moms för en konvertering i Sverige är jämfört med att betala 3-5 000 Euro i Tyskland fortfarande dyrare än det skulle behöva vara.

Utgår från att extrakostnaden Stadspartner behöver ta ut är p.g.a. att de måste typprova motortypen hos någon myndighet efter konverteringen till CNG och fördelar den kostnaden på den serie av C5 CNG de antar att de kan sälja.

Vet ni hur Stadspartner kommer att tolka de ev. kommande nya reglerna för efterkonvertering? Skulle de kunna göra godkännande fasen billigare och därmed kunna konvertera vilken bil som helst? De skulle gälla f.o.m. 1/7 -08.
User avatar
Micke kock
Posts: 36
Joined: 2008-01-08, 22:29
Location: Linköping

Post by Micke kock »

Jag fick ett kort svar från Svensk biogas/Stadspartner att det inte berör dem. Jag hoppas kunna återkomma i frågan med ett mer uttömmande svar.
Post Reply