Önskelistan

Diskussioner om specifika bilmodeller.
hobbis
Posts: 8
Joined: 2007-11-07, 20:04

Post by hobbis »

Hmm...

Ja, vad saknar man på gasbilen...

Kör ju själv en V70 -03 Bi-fuel och är ganska nöjd med den, bortsett från att tanken är så liten som den är. Tänk om man kunde komma på ett sätt att smälla upp en riktigt rejäl gastank utan att stjäla bagageplats, och ändå ha kvar bensinreserven på 29 liter....

Fast å andra sidan... varför inte smälla i ordentligt och göra en V70 som har biogasdrift och även är en hybrid som fungerar BÅDE med etanol, och bensin (i värsta fall)
User avatar
AndersH
Posts: 609
Joined: 2005-09-23, 17:33
Location: Norrköping

Post by AndersH »

Den här extratanken uppfyller väl alla dina krav:
Image
:mrgreen:
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Sven wrote:Om barnvagnen ska få plast så finns ju Opel Zafiran med ca 41 mils räckvidd blandad körning. Den rymmer med 5 personer utan problem vilken barnvagn som helst, bagageutrymmet över 1,8 m3.

Även VW Touran har stort lastutrymme, men sämre räckvidd pga mindre tank och högre förbrukning. Dock ett något gedignare bygge än Zafiran.
Mmm.. Känns lite overkill att köpa en sån stor bil bara för att man planerar att ha barn tycker jag.. men men :) Får se.. :)

När kommer den där nya sportiga opel:n?
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
DJ
Posts: 168
Joined: 2005-12-19, 10:29
Location: Linköping

Post by DJ »

taz wrote: Däremot tjejens argument (hon vill ha en stor kombi) är att den "framtida" barnvagnen skall få plats... :-/ .. hmm .. Borde la finnas hopfällbara barnvagnar? :)
Teutonia!!

Kalasbra vagnar som fälls ihop och blir plattare än de vanliga.
Köp med de små hjulen!

Jag är trebarnsfar och kombivägrare! :lol:
Vi hade 2 teutonia samtidigt (liggvagn + sulky) i ett sedan-bagage. Med plats över.
Daniel
Volvo V70 Bi-Fuel 2007 med GRÖN GAS-PEDAL :)
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

DJ wrote:
taz wrote: Däremot tjejens argument (hon vill ha en stor kombi) är att den "framtida" barnvagnen skall få plats... :-/ .. hmm .. Borde la finnas hopfällbara barnvagnar? :)
Teutonia!!

Kalasbra vagnar som fälls ihop och blir plattare än de vanliga.
Köp med de små hjulen!

Jag är trebarnsfar och kombivägrare! :lol:
Vi hade 2 teutonia samtidigt (liggvagn + sulky) i ett sedan-bagage. Med plats över.
Haha.. Bra, då har jag lite argument ;) hehehe....
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
robban
Posts: 3
Joined: 2007-12-14, 19:27

Post by robban »

taz wrote:
robban wrote:
Jonas wrote:Robban, du får stöta på Opel så att dom släpper Corsa CNG. 34 kubik gas ger räckvidd på över 50 mil och i kombination med 6-växlad låda och "sportig inredning" kanske det räcker för att du ska känna dig hemma :wink:
Tack för tipset Jonas! Ska kolla med Opel...
Över 50 mil på en tankning gör det också mycket intressant.
Hmm de där lät riktigt intressant! Kanske något för mig när jag byter tjänstebil.. Jag vill gärna ha en mindre bil än den jag har nu.. Däremot tjejens argument (hon vill ha en stor kombi) är att den "framtida" barnvagnen skall få plats... :-/ .. hmm .. Borde la finnas hopfällbara barnvagnar? :)
Frågade Opel om Corsa CNG, men de har än så länge ingen info alls att ge... :( Vi får väl hålla det under uppsikt...
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

robban wrote:
taz wrote:
robban wrote: Tack för tipset Jonas! Ska kolla med Opel...
Över 50 mil på en tankning gör det också mycket intressant.
Hmm de där lät riktigt intressant! Kanske något för mig när jag byter tjänstebil.. Jag vill gärna ha en mindre bil än den jag har nu.. Däremot tjejens argument (hon vill ha en stor kombi) är att den "framtida" barnvagnen skall få plats... :-/ .. hmm .. Borde la finnas hopfällbara barnvagnar? :)
Frågade Opel om Corsa CNG, men de har än så länge ingen info alls att ge... :( Vi får väl hålla det under uppsikt...
Jag gjorde det samma.. Frågade även Audi om deras CNG.. Fick svar tillbaka från Audi.. "Vad är CNG" frågade han.. hahah..
Han sa även.. "vi har inte fått någon information, så vi vet inte" .. Men va*an... Ta reda på det då tänkte jag.... Va e de för kundservice?
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Post Reply