läckande gas efter tankbyte

Post Reply
Caddy grön
Posts: 1
Joined: 2017-01-25, 15:01

läckande gas efter tankbyte

Post by Caddy grön »

Jag antar att många med mig har fått nya tankar i sin Volkswagen i höst. Är det någon mer än jag som har fått problem med en läckande gasregulator i samband med detta?
Läckan
Posts: 1
Joined: 2017-03-18, 07:48

Re: läckande gas efter tankbyte

Post by Läckan »

Jajjamen, det har jag också. Jag kände mig nästan oförskämt gynnad när jag blev inkallad för gratis tankbyte på min Caddy. Så kom besiktningsdags och fick som enda anmärkning bränsleläckage. Samma verkstad som bytt tank säger att regulatorn nu behöver bytas, men till en annan typ som kräver helt nytt system. En nätt kostnad på 45000:- Jag har maskinförsäkring och bilen är inte åtta år. Men jag hade jag passerat gränsen med några tiotals mil.... Ingen Goodwill från Länsförsäkringar, gränsen är stenhård. Några 45000:- har jag inte att hosta upp. Kanske blivande tankbytare kan rekommenderas besiktiga bilen omedelbart före tankbytet, för att kunna bevisa att bilen bar läckfri innnan VW:s ingrepp. För detta är inte en slump. Läckaget hänger bombsäkert samman med tankbytet. Jag är så himla besviken på VW och kommer aldrig att återvända till märket efter detta.
Iroc
Posts: 111
Joined: 2010-12-13, 20:15
Location: Lidköping

Re: läckande gas efter tankbyte

Post by Iroc »

Vw:s regulatorer är kända för att läcka ju. Finns massa klagomål om detta skrivet på nätet, men Vw gör inget åt saken.
Katastrofalt dåligt.
Bättre att renovera regulatorn istället för att byta ut hela systemet. Kan kika på det beroende på vart du bor...
Miljöbilsservice Lavad, verkstad främst för miljöbilar.
0704-811145
BajenMicke
Posts: 1
Joined: 2017-04-12, 13:04

Re: läckande gas efter tankbyte

Post by BajenMicke »

Hej, fick exakt samma problem.
Bytte gastankar på VW Bromma förra våren, sen på besiktningen sa dom att det läckte.
Tillbaka till VW Bromma som tog 30 000kr för att byta gasregulatorn!!

Sen efter det har jag upptäckt att den plötsligt slutar gå på gas ibland. Hade ALDRIG något strul innan tankbytet!

Någon som försökt kräva något av VW?

mvh

Micke
Post Reply