Sprida ordet

Tyck till om ForumGas. Meddelanden från oss bakom webbplatsen.
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Sprida ordet

Post by Johan »

Det börjar bli dags att försöka locka hit lite fler personer.
Jag har mailat både miljöfordon.se och fordonsgas.se om de ville länka den här sidan. Har inte fått något svar alls, förmodligen länkar de inte till den här typen av webbplatser.
Grona bilisters länksida verkar också bara innehålla länkar till organisationer, myndigheter och tillverkare.

Jag skrivit små forumblänkare i etanol.nu (vilket som synes gav väldigt bra resultat) och i automotorsport.se.
Det dyker upp artiklar om oljepriset på SVD och DI med jämna mellanrum där man kan kommentera artikeln. Där kan jag klämma in en länk om det passar.
Vi bilägare verkar ha något form av forum.

Jag surfar rätt mycket på motorsportsidor, men de är förmodligen överlag rätt kalla inför miljöbränslen. Väldigt möjligtvis kan en länk vara intressant för folk på rejsa.nu.

Har ni några fler idéer var man kan göra lite reklam?
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Post by åsaboe »

Jag kastade in ForumGas-loggan med länk - utan att fråga först :oops: - på http://www.densakrasidan.com/

Om du misstycker får du hojta... men jag vet att det brukar öka besöksfrekvensen på länkade sidor.

Tyvärr är Den Säkra Sidan dåligt uppdaterad lindrigt sagt just nu, men förhoppningsvis kommer höstregnen och tvingar en till inomhusjobb...
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

åsaboe:
Kanonbra!
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Post by åsaboe »

Jag fick några minuter över och lade in en länk på Fordonsgas http://www.fordonsgas.se/ klotterplank, kan kanske ha litet effekt.
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Perfekt!
Det var förövrigt när jag insåg att deras klotterplank var det enda öppna forum som erbjöds för gasintresserade som tanken på den här sajten startade....
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Post by åsaboe »

Johan wrote:Perfekt!
Det var förövrigt när jag insåg att deras klotterplank var det enda öppna forum som erbjöds för gasintresserade som tanken på den här sajten startade....
Mycket bra att den tanken övergick i handling! Jag funderade ett tag på att regga en domän och lägga upp ett forum, men lät bli eftersom jag inte skulle orka med jobbet själv och dessutom inte besitter kunskaper om HTML och liknande hieroglyfer tillräckligt för att våga driva ett forum av den här typen. Hoppades att någon/några yngre entusiaster skulle tröttna på det där klotterplanket och dra igång någonting. Den förhoppningen infriades ju med råge! :D
User avatar
Mats
Posts: 357
Joined: 2005-10-03, 09:27
Location: Huddinge

Post by Mats »

Såg just att fordonsGas har tagit bort sitt klotterplak.

Blev det för många kritiska röster eller?

//Mats
User avatar
Plonte
Posts: 172
Joined: 2005-11-13, 21:49
Location: Linköping

Post by Plonte »

Hej allihopa!

Nu har jag lobbyat lite på diverse biogas-sidor för att få dem att lägga till en länk till forumet, nämligen Gröna bilister, www.biogasforum.com, www.fordonsgas.se, och www.brgbiogas.se . Vi får väl se om det blir några napp på det överhuvudtaget...

Fler som har några bra idéer på var vi kan lobba?

// plonte
Image
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Kanonbra!
Några av dem har jag varit i kontakt med och de verkar tyvärr inte vara intresserade av den här sortens sidor (sidor för främst konsumenter).
Vi har ju blivit en bra kärna av människor, men vi skulle med fördel växa till några hundra medlemmar i alla fall.

Jag plöjer igenom rätt mycket dagstidningar på nätet, eller gjorde innan tvillingarna kom, och brukar droppa en länk i artiklar som är relevanta och där man kan.
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
User avatar
Plonte
Posts: 172
Joined: 2005-11-13, 21:49
Location: Linköping

Post by Plonte »

Har fått svar från alla utom gröna bilister, och genomgående fått positiva svar! Mycket trevligt! :D

Som sagt: någon som har fler ideer?
Image
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Post by åsaboe »

Mycket bra jobb! Jag hittade länken hos två av dem. Hoppas att det ger många nya debattörer.
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Plonte:
Håller med åsa, mycket bra jobbat! Jag lyckades inte engagera någon med mina brev för ett tag sedan. Jag får nog fila lite mer på mina presentationsbrev i framtiden :)
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
User avatar
Plonte
Posts: 172
Joined: 2005-11-13, 21:49
Location: Linköping

Post by Plonte »

Såhär såg mitt ut, om det nu hjälper....
Hej!

Jag undrar bara om det inte finns möjlighet att lägga in en länk till www.forumgas.se under länkarna, det är många frågor som snurrar i huvudet när man funderar på att köpa en biogasbil! Kan vara bra att ha någon att bolla med som själv har erfarenhet av att äga och köra gasbil.

MVH
Pontus
Lycka till allihopa! :-)
Image
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Post by åsaboe »

Jag har skickat till en av Eons säljare i det här området, har pratat litet med honom tidigare när vi skaffade våran Bi-Fuel så jag tänkte att det kan vara värt ett försök. Nu är ju Eon ganska :wink: stora, det är kanske inte så lätt att få in en länk där men hoppas kan man ju...
User avatar
Plonte
Posts: 172
Joined: 2005-11-13, 21:49
Location: Linköping

Post by Plonte »

Absolut, försöka kan man alltid! Dom vinner ju bara på att folk vågar skaffa gasbil...

Hittade även www.gasbil.se och slängde in en länk i deras gästbok.
Kan rekomendera sidan, massa bra info!
Image
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Har en liten idé om gerillareklam. Det står ju rätt många gasbilar parkerade runt om i stan här i Gbg. Man skulle kunna trycka ut små kreditskortstora reklampapper som man sätter i vindrutetorkaren på gasbilarna. Fördelen med att de är så små är att man alltid kan ha med sig några stycken i plånboken.

Min fundering är dock om detta mest upplevs som störande för de "drabbade", vad tror ni? Vanglig oriktad reklam är ju sällan välkommen.
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Post by åsaboe »

Jag har fått svar från Eonrepresentanten, han vidarebefordrar frågan om länk till IT-avdelningen. Vi får väl se om det blir någonting. Vore bra om gasfolket hittar hit.
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Post by åsaboe »

Johan wrote:Har en liten idé om gerillareklam. Det står ju rätt många gasbilar parkerade runt om i stan här i Gbg. Man skulle kunna trycka ut små kreditskortstora reklampapper som man sätter i vindrutetorkaren på gasbilarna. Fördelen med att de är så små är att man alltid kan ha med sig några stycken i plånboken.

Min fundering är dock om detta mest upplevs som störande för de "drabbade", vad tror ni? Vanglig oriktad reklam är ju sällan välkommen.
Svårt att veta hur det skulle tas upp av de "drabbade", jag för min del skulle nog tycka att det var trevligt. Än så länge är ju vi gasentusiaster inte så många (jämfört med bensinfolket alltså :wink: ) så man känner sig litet som förr i tiden. Då på 50 - 60-talet ni vet, när folk som körde samma bilmärke vinkade till varandra ute på vägarna. Härliga tider! :D
User avatar
anderslofberg
Posts: 64
Joined: 2005-11-07, 22:31
Location: Stockholm

Post by anderslofberg »

Jag skrev ett mail till miljofordon.se och bad dem ta med forumgas.se i sin länksamling.
Jag hoppas att mitt tips var bidragande till att miljofordon.se nu faktiskt länkar hit. Länken hit finns på http://www.miljofordon.se/fakta/index.a ... MenuID=406
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Jag börjar upprepa mig (med glädje): toppenjobbat!
Nu finns vi med på nästan samtliga viktiga/större sajter.
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
User avatar
Mats
Posts: 357
Joined: 2005-10-03, 09:27
Location: Huddinge

Post by Mats »

Jag kom att tänka på en sak:
för att nå alla gasbilsägare, kan vi inte sätta upp lappar på gaspumparna, tex med remsor som man kan riva av (sådana som man ser på konsum med telefonnummer när folk försöker kränga en massa saker) där vi helt enkelt skriver www.forumgas.se på lapparna?
Last edited by Mats on 2008-04-14, 16:09, edited 1 time in total.
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Ja, jag tycker det låter som en mycket bra idé. Liten fundering på vad mackägarna tycker om det, det är ju ingen hemlig vem som sätter upp lapparna?
Vi är ju inte alltid så snälla mot gasleverantörerna :-)

Vad tror ni andra?
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
User avatar
AndersH
Posts: 609
Joined: 2005-09-23, 17:33
Location: Norrköping

Post by AndersH »

Man ska nog förankra det hela hos pumpägaren i så fall innan man börjar dekorera pumparna. Vi kanske kan börja med att dekorera våra egna bilar med en ForumGas.se-dekal?
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Post by åsaboe »

AndersH wrote:Man ska nog förankra det hela hos pumpägaren i så fall innan man börjar dekorera pumparna. Vi kanske kan börja med att dekorera våra egna bilar med en ForumGas.se-dekal?
Du hann före... :wink:

Numera är det ju enkelt att fixa dekaler, det finns sådant material för bläckstråleskrivare så man kan ju få det exakt som man vill.
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Dekaler är ju en bra idé - jag undrar dock om det blir fler än 2-3 st som använder dem. Själv hade jag aldrig satt på en dekal, men undantag för saker som jag är väldigt insyltade i (typ forumgas).
(Vår familj är förövrigt billös just nu, ingen bilpool och inte köpt en ny bil än).

Om vi kör på dekalspåret, är det någon som har lust att designa en? Jag kan göra ett eget försök om ingen har tid/lust, men mina designfärdigheter är ytterst begränsade.
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
Post Reply