App för gasmackar i sverige [nu för android!]

Allt om som har med gas att göra.
dhogborg
Posts: 17
Joined: 2013-03-04, 12:51

App för gasmackar i sverige [nu för android!]

Post by dhogborg »

Hej hela forumet! Nu ska jag dela ut gratis appar till er. Men först lite bakgundshistoria...

För ca en månad sedan blev jag (del)ägare till min första gasbil, en Passat Variant. Även om tillgången på gas i min hemstad Göteborg är mycket god så ville jag ha en bra app med mig när jag är ute och kör. Ingen av de apparna som fanns idag höll måttet då de saknade navigering och *bra* prisuppdatering. Sådan tur då att jag jobbar som iPhone/iPad app-programmerare! Jag gjorde en app som jag själv vill använda.

Ikväll släppte jag CNG Finder, en app som är mer än bara en lista med mackar. För på min server går varje natt ett program igång som laddar ner alla priser och mackar från de leverantörer som publicerar information på sina hemsidor. Det gör att jag tror mig kunna säga att min app är den som har de mest aktuella priserna. För de mackar vars leverantörer inte publicerar information förlitar sig appen på gasbilen.se, som också håller sig väl uppdaterad.

I skrivande stund är dessa leverantörer automatiskt uppdaterade varje natt:
  • Fordonsgas Sverige AB
  • E.ON
  • Lunds Energi
  • AGA
  • Öresundskraft
  • Svensk Biogas
  • Borås Energi & Miljö
  • Eskilstuna Energi
Tillsammans utgör det 85% av alla gasmackar i Sverige.

Dessutom tycker jag min app är snygg att se på :)
mzl.umemisel.320x480-75.jpg
mzl.umemisel.320x480-75.jpg (60.67 KiB) Viewed 38774 times
[/url]
Länk till AppStore: https://itunes.apple.com/se/app/cng-fin ... ?ls=1&mt=8
Länk till Google Play: https://play.google.com/store/apps/deta ... .cngfinder


Med tanke på att närmsta konkurrent tar en slant i betalt så tänkte jag ta en lite mindre slant i betalt, 7 kr. Men till alla som vill ha så finns här 15 st koder som gratis nerladdning i AppStore:
NERLWYHER9RK----
MK4H6EXTWNAF---
R96JXYF66P4X
TF7N6F4TWNY7---