Stockholm Mörby stänger och öppnar i Danderyd +Nya planerade

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Stockholm Mörby stänger och öppnar i Danderyd +Nya planerade

Post by avozetta »

Hej!
Att stationen i Mörby skulle stänga har vi veta länge och nu är det ett faktum. En helt ny station har dock öppnat i Danderyd i stället med fordonsgas, dock saknade gaspumpen slangar så den är nog inte öppnad en, http://kartor.eniro.se/m/9OPD8

Såg denna planeringslista på OKQ8:as hemsida, http://www.okq8.se/privat/pastationen/d ... fordonsgas
Planerade anläggningar 2012/2013*:
Malmö
Haninge
Danderyd
Landvetter
Globen
Södertälje

Malmö och Landvetter känns lite långt bort för oss Stockholmare :wink: men Haninge, Globen och Södertälje är ju inte helt fel :D
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
David N
Posts: 50
Joined: 2010-07-17, 18:17
Location: Stockholm

Re: Stockholm Mörby stänger och öppnar i Danderyd +Nya planerade

Post by David N »

För egen del saknar jag bättre gastillgång längs smålandskusten. Det är trevligt att det kommer fler mackar i Stockholm, jag bor också här, och det är väl ett bra tecken på att mängden gasbilar är så stor att det behövs mer en än eller ett par platser per distributör för att möta efterfrågan. Men ska man exempelvis Stockholm-Kalmar måste man fylla på redan i Norrköping för att klara sig fram. Det finns förvisso en mack i Västervik också, men det är inne i stan vilket är en bra bit från vägen (samma sak i Kalmar iofs, men nu var ju förutsättningen att det var dit man skulle).

Ringarum finns det en stor OK-mack vid, det vore lagom, liksom Oskarshamn/Mönsterås eller något liknande. Skulle sådana mackar tillkomma skulle vi ha god täckning i hela södra Sverige (möjligen delar av Smålands inland undantaget, men där finns knappast något vidare underlag).

Överlag skulle jag vilja att fler av de mackar som finns/byggs skulle ligga längs de stora vägarna och inte inne i industriområden. Men det förutsätter ju att de som tankar faktiskt är den vanliga trafiken och inte främst bussar/sopbilar.
Subaru Legacy -12
po_forsgren
Posts: 2
Joined: 2012-01-24, 10:50

Re: Stockholm Mörby stänger och öppnar i Danderyd +Nya planerade

Post by po_forsgren »

Nya macken säger (8/7) att dom öppnar för gas i slutet på augusti.
GöranB
Posts: 34
Joined: 2010-09-11, 15:37

Re: Stockholm Mörby stänger och öppnar i Danderyd +Nya planerade

Post by GöranB »

Jag instämmer med David.
I Stockholm finns det gas nu. Ni har väl inte missat att Preem öppnat i Högdalen.
Ska man söderöver och inte E4 så blir det till att stanna i Västervik.
Ha en skön sommar....
G.
Göran VW Touran 2011
Farsta Sthlm Image
eljonas
Posts: 3
Joined: 2012-09-21, 13:52

Re: Stockholm Mörby stänger och öppnar i Danderyd +Nya planerade

Post by eljonas »

po_forsgren wrote:Nya macken säger (8/7) att dom öppnar för gas i slutet på augusti.
Det är alltså OKQ8 i Mörby (som just nu rivs) som har flyttat några hundra meter norrut som kallas .

Jag åker förbi den nya macken dagligen och sen några veckor tillbaka så står det BG50 14.30kr på prisskylten.

Har ingen gasbil än så jag har inte provtankat.

/Jonas
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Re: Stockholm Mörby stänger och öppnar i Danderyd +Nya planerade

Post by avozetta »

Nu är biogaspumpen igång i Danderyd, tankade där idag.

Sen ser det ut som om lastbilsmacken i Älvsjö nu även är tillgänglig för personbilar då den är listans på gasinfo.se

Nu har vi hela 23 mackar i StorStockholm, inte illa :D
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
Post Reply