Gasbilsförsäljningen 2012
Gasbilsförsäljningen 2012
Januari månad 517 gasbilar sålda, VW Passat toppar med 269, därefter Volvo V70 112 st. Hyfsad start på året, betydligt bättre än januari 2011, något sämre än januari 2010.
http://www.bilsweden.se/ny_statistik/ar ... nuari-2012
http://www.bilsweden.se/ny_statistik/ar ... nuari-2012
Opel Zafira CNG -08
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Här kommer siffrorna i tabellform för varje gasbilsmodell.
Code: Select all
Fabrikat JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC Totalt
VW Passat EcoFuel 269 269
Volvo V70 Bi-Fuel 139 139
VW Touran EcoFuel 68 68
VW Caddy Kombi EcoFuel 26 26
Mercedes E 200 NGT 8 8
Fiat Doblo Bi-Power 5 5
VW Caravelle Biogas 1 1
Fiat Punto Bi-Power 1 1
517 517
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Det rullar på med 499 sålda gasbilar i februari 2012. Kul med två nya bilmodeller från Subaru i statistiken.
http://www.bilsweden.se/ny_statistik/ar ... ruari-2012

http://www.bilsweden.se/ny_statistik/ar ... ruari-2012
Code: Select all
Fabrikat JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC Totalt
VW Passat EcoFuel 269 224 493
Volvo V70 Bi-Fuel 139 146 285
VW Touran EcoFuel 68 53 121
Mercedes E 200 NGT 8 39 47
VW Caddy Kombi EcoFuel 26 14 40
Fiat Punto Bi-Power 1 12 13
Subaru Legacy 2,5i CNG 7 7
Fiat Doblo Bi-Power 5 1 6
Subaru Outback 2,5i CNG 2 2
VW Caravelle Biogas 1 1
Mercedes B 180 NGT 1 1
517 499 1016
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Bra och trevlig sammanställning som vanligt Anders!
Bra start jämfört med förra året, stabil hur man än räknar. Jämför man -10, -11 och -12 verkar det som om Volvo tagit gasmarknad från VW snarare än lyfta den samlade försäljningen. Låt oss hoppas att det inte blir samma sak med Subaru. För egen del tror och hoppas jag att avskaffandet av förmånsvärdeavdraget för etanol och el-/bensinhybrider kan göra sitt till för gasmarknaden också, inget är som ekonomiska incitament när det kommer till att ändra folks beteende.
/David,
som inte var bland de nio första Subarukunderna, men räknar med att vara med i marsstatistiken
Bra start jämfört med förra året, stabil hur man än räknar. Jämför man -10, -11 och -12 verkar det som om Volvo tagit gasmarknad från VW snarare än lyfta den samlade försäljningen. Låt oss hoppas att det inte blir samma sak med Subaru. För egen del tror och hoppas jag att avskaffandet av förmånsvärdeavdraget för etanol och el-/bensinhybrider kan göra sitt till för gasmarknaden också, inget är som ekonomiska incitament när det kommer till att ändra folks beteende.
/David,
som inte var bland de nio första Subarukunderna, men räknar med att vara med i marsstatistiken
Subaru Legacy -12
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Under de första 18 försäljningsmånaderna av Volvos efterkonverterade V70 - januari 2010 - juni 2011 - så registrerades inte dessa som gasbilar utan som etanolbilar. Den totala försäljningen av gasbilar var alltså egentligen större under den tiden än vad den officiella statistiken anger. Om V70 verkligen säljer mer idag än då vill jag låta vara osagt (kanske någon annan som vet).
Opel Zafira CNG -08
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Spänner vagnen framför hästen och försöker mig på lite analys redan innan Anders kommit med statistiken, jag har nämligen tjuvkikat.
Januari-mars ligger vi 50 % över 2011 års gasbilsförsäljning. Beaktar man dock det Sven skrev ovan om att V70 inte reggades som gasbilar i början blir det dock en ojämn jämförelse. Jämför man med Passatens försäljningskurva 2011 kan man anta att V70 årets tre första månader skulle sålt strax under 100 bilar per månad. Hittills i år har V70 sålt sammanlagt 400 bilar, alltså upp 35-40 % beroende på hur långt under 100 bilar/månad.
Volkswagen har haft motsvarande positiva utveckling de första tre månaderna, även om mars backat något mot förra året. Kanske hade de bara produktionsstrul januari och februari förra året, för de siffrorna är anmärkningsvärt låga.
Slutligen kan man konstatera att även om Subaru börjar röra på sig och även Mercedes kränger lite bilar är det Volkswagen och Volvo det handlar om - de står för 90 % av gasbilsförsäljningen tillsammans. Därmed blir deras förmåga att få ut bilar också begränsande för hur fort gasbilmarknaden kan växa. Är det någon som har någon erfarenhet där, lyckas dessa företag få ut bilar i takt med efterfrågan, eller finns det fler köpare än fordon på marknaden?
//David
Januari-mars ligger vi 50 % över 2011 års gasbilsförsäljning. Beaktar man dock det Sven skrev ovan om att V70 inte reggades som gasbilar i början blir det dock en ojämn jämförelse. Jämför man med Passatens försäljningskurva 2011 kan man anta att V70 årets tre första månader skulle sålt strax under 100 bilar per månad. Hittills i år har V70 sålt sammanlagt 400 bilar, alltså upp 35-40 % beroende på hur långt under 100 bilar/månad.
Volkswagen har haft motsvarande positiva utveckling de första tre månaderna, även om mars backat något mot förra året. Kanske hade de bara produktionsstrul januari och februari förra året, för de siffrorna är anmärkningsvärt låga.
Slutligen kan man konstatera att även om Subaru börjar röra på sig och även Mercedes kränger lite bilar är det Volkswagen och Volvo det handlar om - de står för 90 % av gasbilsförsäljningen tillsammans. Därmed blir deras förmåga att få ut bilar också begränsande för hur fort gasbilmarknaden kan växa. Är det någon som har någon erfarenhet där, lyckas dessa företag få ut bilar i takt med efterfrågan, eller finns det fler köpare än fordon på marknaden?
//David
Subaru Legacy -12
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Noterar min egen inkonsekvens. Passaten kan naturligtvis inte samtidigt tänkas haft produktionsstrul och användas som mall för hur många V70 kan ha sålts för ett år sedan.
Hur som helst har det sålts lite fler gasbilar än första kvartalet förra året. Å andra sidan verkar hybrid- och E85-kunderna främst gått till dieselmarknaden.
Halvfullt eller halvtomt glas - have your pick.
Hur som helst har det sålts lite fler gasbilar än första kvartalet förra året. Å andra sidan verkar hybrid- och E85-kunderna främst gått till dieselmarknaden.
Halvfullt eller halvtomt glas - have your pick.
Subaru Legacy -12
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Ja, så här ser då tabellen ut med mars månads siffror.
http://www.bilsweden.se/ny_statistik/ar ... -mars-2012
http://www.bilsweden.se/ny_statistik/ar ... -mars-2012
Code: Select all
Fabrikat JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC Totalt
VW Passat EcoFuel 269 224 311 804
Volvo V70 Bi-Fuel 139 146 115 400
VW Touran EcoFuel 68 53 101 222
Mercedes E 200 NGT 8 39 34 81
VW Caddy Kombi EcoFuel 26 14 20 60
Subaru Legacy 2,5i CNG 7 28 35
Fiat Punto Bi-Power 1 12 4 17
Fiat Doblo Bi-Power 5 1 6
Subaru Outback 2,5i CNG 2 2 4
Mercedes B 180 NGT 1 3 4
VW Caravelle Biogas 1 1
517 499 618 1634
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Om vi istället jämför med gasbilsförsäljningen första kvartalet 2010 så har det i år sålts färre gasbilar, trots att V70 nu registreras i statistiken. Första kvartalet 2012 1 634 (517 - 499 - 618), första kvartalet 2010 1 672 (401- 660 -611).
I maj levereras Opel Zafiras nya Gasturbo, som får marknadens bästa räckvidd (53 mil). Kanske kan det leda till ökad försäljning. Än viktigare är att regeringen kommer till skott och beslutar att förmånsvärdet för gasbilar förlängs ett antal år (då vågar företagen köpa dessa bilar). Jag tycker också hela miljöbilssystemet borde skärpas och att dieselbilar inte borde klassas som miljöbilar med tanke på deras utsläpp av hälsovådliga ämnen (ger direkt en påverkan på människors luftvägar, drabbar särskilt personer som har en nedsatt lungfunktion och fr a de som bor i städer, där dessa utsläpp blir höga).
I maj levereras Opel Zafiras nya Gasturbo, som får marknadens bästa räckvidd (53 mil). Kanske kan det leda till ökad försäljning. Än viktigare är att regeringen kommer till skott och beslutar att förmånsvärdet för gasbilar förlängs ett antal år (då vågar företagen köpa dessa bilar). Jag tycker också hela miljöbilssystemet borde skärpas och att dieselbilar inte borde klassas som miljöbilar med tanke på deras utsläpp av hälsovådliga ämnen (ger direkt en påverkan på människors luftvägar, drabbar särskilt personer som har en nedsatt lungfunktion och fr a de som bor i städer, där dessa utsläpp blir höga).
Opel Zafira CNG -08
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Är det vad de påstår i reklamen? Min Caddy Maxi har en räckvidd som är 10 mil längre...Sven wrote:I maj levereras Opel Zafiras nya Gasturbo, som får marknadens bästa räckvidd (53 mil).
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Ja, det är väl framför allt Passaten som tappat i försäljning. Den har tappat nästan 40 % jämfört med 2010 (ca 800 mot ca 1300 bilar första kvartalet). Då stod den för över 2/3-delar av gasmarknaden, nu ungefär hälften. Förvisso med reservationen om att Volvon inte registrerades som gasbil då, men ändå. Mercedes håller inte heller riktigt sin position.
Jag tycker fortfarande att det är konstigt att gasbilarna inte fått ett uppsving efter att etanolbilarna och el-/bensinhybriderna inte längre får samma nedsättning av förmånsvärdet, men kanske funkar det tvärt om - att man bara väntar på att samma sak ska hända med gasen och att folk då väljer det beprövade och säkra, en lågförbrukande miljödiesel istället.
Jag tycker fortfarande att det är konstigt att gasbilarna inte fått ett uppsving efter att etanolbilarna och el-/bensinhybriderna inte längre får samma nedsättning av förmånsvärdet, men kanske funkar det tvärt om - att man bara väntar på att samma sak ska hända med gasen och att folk då väljer det beprövade och säkra, en lågförbrukande miljödiesel istället.
Subaru Legacy -12
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Torkel, du har nog rätt, Caddyns räckvidd ännu bättre.
David N, tyvärr har inte nedgången för etanolbilar inneburit ett uppsving för gasbilar utan för dieselbilar. Hade miljöbilsdefinitionen varit skarpare, så hade gasbilarna gynnats. Som jag tjatat om tidigare: att klassa en fossildriven bil som miljöbil är rena vansinnet! Dieselbilarna har dessutom sina hälsovådliga utsläpp.
Gasbilarna är inte heller riktiga miljöbilar förrän naturgasen helt har fasats ut, vilket med rätt politiska beslut skulle kunna ske inom 5-10 år. När det gäller hälsovådliga utsläpp är gasbilarna, även om de drivs av naturgas, bättre än något av dagens flytande drivmedel.
David N, tyvärr har inte nedgången för etanolbilar inneburit ett uppsving för gasbilar utan för dieselbilar. Hade miljöbilsdefinitionen varit skarpare, så hade gasbilarna gynnats. Som jag tjatat om tidigare: att klassa en fossildriven bil som miljöbil är rena vansinnet! Dieselbilarna har dessutom sina hälsovådliga utsläpp.
Gasbilarna är inte heller riktiga miljöbilar förrän naturgasen helt har fasats ut, vilket med rätt politiska beslut skulle kunna ske inom 5-10 år. När det gäller hälsovådliga utsläpp är gasbilarna, även om de drivs av naturgas, bättre än något av dagens flytande drivmedel.
Opel Zafira CNG -08
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Här kommer siffrorna för april månad:
http://www.bilsweden.se/ny_statistik/ny ... april-2012
http://www.bilsweden.se/ny_statistik/ny ... april-2012
Code: Select all
Fabrikat JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC Totalt
VW Passat EcoFuel 269 224 311 221 1025
Volvo V70 Bi-Fuel 139 146 115 74 474
VW Touran EcoFuel 68 53 101 81 303
Mercedes E 200 NGT 8 39 34 39 120
VW Caddy Kombi EcoFuel 26 14 20 12 72
Subaru Legacy 2,5i CNG 7 28 8 43
Fiat Punto Bi-Power 1 12 4 1 18
Subaru Outback 2,5i CNG 2 2 9 13
Fiat Doblo Bi-Power 5 1 1 7
Mercedes B 180 NGT 1 3 4
VW Caravelle Biogas 1 1
517 499 618 446 2080
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Tråkiga siffror. Svårt att ens få någon direkt spinn på dem också, det är ner lite över hela linjen.
120 gramsbilarna lockar helt enkelt mer än vad gasen gör. 9 av 10 top tio-miljöbilar är sådana, och det ser likandant ut längre ner i listorna också. Men i och med att över hälften av alla nya bilar är dieslar nu kan man väl anta att nästa justering av miljöbilspremierna kommer att ske på dessas bekostnad.

120 gramsbilarna lockar helt enkelt mer än vad gasen gör. 9 av 10 top tio-miljöbilar är sådana, och det ser likandant ut längre ner i listorna också. Men i och med att över hälften av alla nya bilar är dieslar nu kan man väl anta att nästa justering av miljöbilspremierna kommer att ske på dessas bekostnad.
Subaru Legacy -12
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Gasbilssiffrorna för maj månad ser väl inte så himla kul ut med 427 nya bilar.
http://www.bilsweden.se/ny_statistik/ny ... r-maj-2012
Stanken av alla dieselbilarnas kväveoxider ligger tung...
Code: Select all
Fabrikat JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC Totalt
VW Passat EcoFuel 269 224 311 221 203 1228
Volvo V70 Bi-Fuel 139 146 115 74 88 562
VW Touran EcoFuel 68 53 101 81 56 359
Mercedes E 200 NGT 8 39 34 39 25 145
VW Caddy Kombi EcoFuel 26 14 20 12 12 84
Subaru Legacy 2,5i CNG 7 28 8 12 55
Subaru Outback 2,5i CNG 2 2 9 19 32
Fiat Punto Bi-Power 1 12 4 1 12 30
Fiat Doblo Bi-Power 5 1 1 7
Mercedes B 180 NGT 1 3 4
VW Caravelle Biogas 1 1
517 499 618 446 427 2507
Stanken av alla dieselbilarnas kväveoxider ligger tung...

Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Nej, det är onekligen lite deppiga siffror. 5 % av miljöbilsmarknaden, vilket väl betyder ungefär 2 % av den totala nybilsmarknaden. Och det i en tid när etanolbilarna minskar kraftigt och laddhybriderna knappast kan locka någon som behöver en bil till mer än att pendla till jobbet eller åka och handla.
Jag tror på ekonomiska incitament och långsiktighet och då känns ju diesel- och bensinbilskraven nästan löjliga. Skulle man från politiskt håll på fullt allvar prioritera att minska koldioxidutsläppen (vilket man från olika utgångspunkter kan ifrågasätta gällande alla partier), borde man rimligen successivt skärpa kraven. Sänka gränsvärdena några procent varje år, utesluta drivmedel man vill försöka fasa ut, osv.
Konstigt är det hur som helst, att andelen nya bilar som drivs med miljöbränslen minskar utan att det diskuteras.
Jag tror på ekonomiska incitament och långsiktighet och då känns ju diesel- och bensinbilskraven nästan löjliga. Skulle man från politiskt håll på fullt allvar prioritera att minska koldioxidutsläppen (vilket man från olika utgångspunkter kan ifrågasätta gällande alla partier), borde man rimligen successivt skärpa kraven. Sänka gränsvärdena några procent varje år, utesluta drivmedel man vill försöka fasa ut, osv.
Konstigt är det hur som helst, att andelen nya bilar som drivs med miljöbränslen minskar utan att det diskuteras.
Subaru Legacy -12
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Så mycket för den analysen, minst överspelad av vårproppen för en månad sen. Men det skulle ju inte bli så många inlägg skrivna om man läste in sig på allt först.
Subaru Legacy -12
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Inga strålande siffror för juni heller. Passaten håller i och Subaru är nu uppe i tresiffrigt sammanlagt, men totalen lyfter inte.
Lite fulstatistik i väntan på att Anders uppdaterar sitt dokument. Modellnamnen fick komma sist för att inte helt samma tabelluppställningen.
jun-12 jun-11 jan-jun 12 jan-jun 11 Modell
211 206 1439 1431 VW PASSAT ECOFUEL
13 2 575 2 VOLVO V70 BI-FUEL
57 36 416 452 VW TOURAN ECOFUEL
15 44 160 186 MERCEDES E 200 NGT
7 34 91 142 VW CADDY KOMBI ECOFUEL
11 66 SUBARU LEGACY 2,5I CNG
29 61 SUBARU OUTBACK 2,5I CNG
4 3 34 37 FIAT PUNTO BI-POWER
7 1 FIAT DOBLO BI-POWER
32 4 253 MERCEDES B 180 NGT
2 2 OPEL COMBO CNG
1 VW CARAVELLE BIOGAS
16 16 FIAT QUBO BI-POWER
18 106 OPEL ZAFIRA CNG
349 391 2856 2626 Total
Lite fulstatistik i väntan på att Anders uppdaterar sitt dokument. Modellnamnen fick komma sist för att inte helt samma tabelluppställningen.
jun-12 jun-11 jan-jun 12 jan-jun 11 Modell
211 206 1439 1431 VW PASSAT ECOFUEL
13 2 575 2 VOLVO V70 BI-FUEL
57 36 416 452 VW TOURAN ECOFUEL
15 44 160 186 MERCEDES E 200 NGT
7 34 91 142 VW CADDY KOMBI ECOFUEL
11 66 SUBARU LEGACY 2,5I CNG
29 61 SUBARU OUTBACK 2,5I CNG
4 3 34 37 FIAT PUNTO BI-POWER
7 1 FIAT DOBLO BI-POWER
32 4 253 MERCEDES B 180 NGT
2 2 OPEL COMBO CNG
1 VW CARAVELLE BIOGAS
16 16 FIAT QUBO BI-POWER
18 106 OPEL ZAFIRA CNG
349 391 2856 2626 Total
Subaru Legacy -12
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Det sket sig visst ändå när det skulle visas och jag orkar inte försöka göra en html-tabell, så här kommer en länk istället.
http://www.bilsweden.se/ny_statistik/ny ... -juni-2012
http://www.bilsweden.se/ny_statistik/ny ... -juni-2012
Subaru Legacy -12
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Här kommer tabellen lite sent omsider i semestertiderna!

Code: Select all
Fabrikat JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC Totalt
VW Passat EcoFuel 269 224 311 221 203 211 1439
Volvo V70 Bi-Fuel 139 146 115 74 88 13 575
VW Touran EcoFuel 68 53 101 81 56 57 416
Mercedes E 200 NGT 8 39 34 39 25 15 160
VW Caddy Kombi EcoFuel 26 14 20 12 12 7 91
Subaru Legacy 2,5i CNG 7 28 8 12 11 66
Subaru Outback 2,5i CNG 2 2 9 19 29 61
Fiat Punto Bi-Power 1 12 4 1 12 4 34
Fiat Doblo Bi-Power 5 1 1 7
Mercedes B 180 NGT 1 3 4
Opel Combo CNG 2 2
VW Caravelle Biogas 1 1
517 499 618 446 427 349 2856
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Julisiffrorna har kommit för ett tag sedan.
http://www.bilsweden.se/ny_statistik/ar ... -juli-2012
http://www.bilsweden.se/ny_statistik/ar ... -juli-2012
Code: Select all
Fabrikat JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC Totalt
VW Passat EcoFuel 269 224 311 221 203 211 222 1661
Volvo V70 Bi-Fuel 139 146 115 74 88 13 29 604
VW Touran EcoFuel 68 53 101 81 56 57 31 447
Mercedes E 200 NGT 8 39 34 39 25 15 16 176
VW Caddy Kombi EcoFuel 26 14 20 12 12 7 8 99
Subaru Outback 2,5i CNG 2 2 9 19 29 18 79
Subaru Legacy 2,5i CNG 7 28 8 12 11 7 73
Fiat Punto Bi-Power 1 12 4 1 12 4 3 37
Fiat Doblo Bi-Power 5 1 1 7
Opel Combo CNG 2 2 4
Mercedes B 180 NGT 1 3 4
VW Caravelle Biogas 1 1 2
517 499 618 446 427 349 337 3193
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Om ändå Volvo kunde fatta att vi inte vill ha efterkonverterade bilar där stora delar av bagageutrymmet försvinner, då skulle nog Passats ledning snart vara hotad. Volvo borde snarast starta egen produktion igen av bifuelbilar, typ V70, S80 och 60-serien, snacka de skulle äga marknaden. Gas börjar ju bli riktigt stort både på kontinenten och i USA men även i olika asitiska och även sydamerikanska länder. Klart Volvo har råd, bilarna har ju alltid varit just så mkt dyrare som konverteringen kostat.
_____________________________________________________________________
Kör Volvo S60 Bi-Fuel Summum -06 Matavfallskvarn i köket och på jobbet
Kör Volvo S60 Bi-Fuel Summum -06 Matavfallskvarn i köket och på jobbet
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Försäljningssiffrorna för augusti har kommit.
http://www.bilsweden.se/ny_statistik/ar ... gusti-2012
http://www.bilsweden.se/ny_statistik/ar ... gusti-2012
Code: Select all
Fabrikat JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC Totalt
VW Passat EcoFuel 269 224 311 221 203 211 222 208 1869
Volvo V70 Bi-Fuel 139 146 115 74 88 13 29 85 689
VW Touran EcoFuel 68 53 101 81 56 57 31 83 530
Mercedes E 200 NGT 8 39 34 39 25 15 16 30 206
VW Caddy Kombi EcoFuel 26 14 20 12 12 7 8 21 120
Subaru Outback 2,5i CNG 2 2 9 19 29 18 11 90
Subaru Legacy 2,5i CNG 7 28 8 12 11 7 7 80
Fiat Punto Bi-Power 1 12 4 1 12 4 3 6 43
Opel Combo CNG 2 2 4 8
Fiat Doblo Bi-Power 5 1 1 7
Mercedes B 180 NGT 1 3 4
VW Caravelle Biogas 1 1 2
517 499 618 446 427 349 337 455 3648
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Tyvärr fortsatt svaga siffror, bara 414 gasbilar registrerade för september.
Opel Zafira CNG -08
Re: Gasbilsförsäljningen 2012
Och här kommer topplistan som den ser ut till och med september månad.
Code: Select all
Fabrikat JAN FEB MAR APR MAJ JUN JUL AUG SEP OKT NOV DEC Totalt
VW Passat EcoFuel 269 224 311 221 203 211 222 208 243 2112
Volvo V70 Bi-Fuel 139 146 115 74 88 13 29 85 44 733
VW Touran EcoFuel 68 53 101 81 56 57 31 83 55 585
Mercedes E 200 NGT 8 39 34 39 25 15 16 30 20 226
VW Caddy Kombi EcoFuel 26 14 20 12 12 7 8 21 22 142
Subaru Outback 2,5i CNG 2 2 9 19 29 18 11 10 100
Subaru Legacy 2,5i CNG 7 28 8 12 11 7 7 9 89
Fiat Punto Bi-Power 1 12 4 1 12 4 3 6 10 53
Opel Combo CNG 2 2 4 8
Fiat Doblo Bi-Power 5 1 1 7
Mercedes B 180 NGT 1 3 4
VW Caravelle Biogas 1 1 1 3
517 499 618 446 427 349 337 455 414 4062