Volvo V70 2,4 Bifuel Miljöbil:87.500 kr

Post Reply
MichaelGPL
Posts: 1
Joined: 2009-11-06, 12:31

Volvo V70 2,4 Bifuel Miljöbil:87.500 kr

Post by MichaelGPL »

Hej,

Jag har väldigt lite kunskap om bilar och jag skulle vilja ha Era åsikter om följande bil:

http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/v ... 9TAAJ1IUAA__!

Är den värd detta priset och om ja, vad bör jag tänka på inför eventuellt bilköp?

Tack på förhand.

M v h

Michael
User avatar
Martinmat
Posts: 82
Joined: 2009-08-22, 10:34
Location: Östersund

Re: Volvo V70 2,4 Bifuel Miljöbil:87.500 kr

Post by Martinmat »

Hej!

Enligt Bilpriser.se bör en sådan bil kosta:

Bilpriser.se har värderat följande objekt enligt nedan, baserat på de uppgifter och den registreringsinformation som erhållits samt att fordonet är i fullgott skick.
Köppris 111 600 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 94 000-102 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.


Med hänsyn till att detta ex. ligger lägre bör du väl kontrollera servicebok, kolla upp ägarhistorik, kontakta tidigare ägare för att höra vad den har att säga.

Bi-Fuel bilarna är ju i motor och övrigt som vilken annan V70 140hk som helst. Så vad det gäller modellrelaterade fel kolla in på www.jagrullar.se där finns många trådar om vad man bör tänka på innan köp. Volvos framvagn är ju en svag sida, dvs. ofta glapp m.m. där, men behöver dock inte vara svindyrt att fixa.

Står i annonsen att Bilen har färddator, inga Bi-fuel har eller har någonsin haft färddator, fanns inte ens som tillval. Står också att den har antisladd (kallas av volvo DSTC) detta var inte orginal före 05 utan var ett tillval så säkerställ att det verkligen är antisladd och inte enbart antispinn (som var standard). Står inget om vinterhjul i annonsen, kolla detta för annars har du en kostnad på 5000-10000 för vinterhjul.

Det är väl det jag kom på så här på rak arm.

Kör själv en V70 Bi-fuel 06. sedan augusti i år och är supernöjd, och har numera gott samvete när jag kör bil :mrgreen:
V70 Bi-fuel Kinetic, 2006
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Re: Volvo V70 2,4 Bifuel Miljöbil:87.500 kr

Post by avozetta »

Martinmat har nog täckt upp det mesta. Fråga om Spjällhuset också som Volvo haft problem med under en period. Motorvärmare ser ut och saknas på den bilen men lägg gärna till det om du har tillgång till el. Då slår bilen om till gas mycket snabbare under det kallare halvåret och du sparar dyra och smutsiga bensindroppar och gör ytterligare en insats för miljön (under förutsättningen att elen produceras på rätt sett förståss). Om bilen inte är servad på märkesverkstad bör du kolla upp extra noga att gasdelarna är servade enligt Volvos rekommendationer.

Grattis till valet att köpa en gasbil! Själv har jag kört min V70 sen i maj och är minst lika nöjd som Martinmat :D
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
User avatar
AndersH
Posts: 609
Joined: 2005-09-23, 17:33
Location: Norrköping

Re: Volvo V70 2,4 Bifuel Miljöbil:87.500 kr

Post by AndersH »

Bilen ser ju fin ut på bilderna och högtalarnas utseende i framdörrarna tillsammans med att jag tycker mig kunna skönja en knapprad ovanför CD-slitsen indikerar att det kan vara Premium Sound ljudsystem med HU-803 och det är ju trevligt om det är så. :)

Provkör en sväng och kontrollera att motorn går jämnt och fint vid gasdrift.
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Volvo V70 2,4 Bifuel Miljöbil:87.500 kr

Post by Fred »

Jag tycker den verkar lite väl billig...man undrar om något inte är riktigt som det ska... :roll:

Det är väldigt sällan som bilhandlare lägger sig lägre än listpriset/bilpriser.se, speciellt i dessa dagar då det är brist på begagnade bilar och efterfrågan på gasbilar är väldigt stor.

Kolla upp bilen ordentligt, det gäller att ställa alla obekväma frågor, och verkar allt reko så är det bara att slå till! Det hade jag gjort om jag inte redan haft min bil! :D

Enligt bilpriser.nu så ligger priserna på min bil:

Köppris 97 100 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 80 000-88 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.

...och då har den gått 18600 mil...

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Volvo V70 2,4 Bifuel Miljöbil:87.500 kr

Post by Fred »

AndersH wrote:Bilen ser ju fin ut på bilderna och högtalarnas utseende i framdörrarna tillsammans med att jag tycker mig kunna skönja en knapprad ovanför CD-slitsen indikerar att det kan vara Premium Sound ljudsystem med HU-803 och det är ju trevligt om det är så. :)
Jag ser tydligt att det är stora stereon, alltså HU-803:an och säkerligen 100 W-högtalarna i dörrarna (det är i alla fall Premium-dörrsidorna), precis som AndersH skriver. :D
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Post Reply