kjelle

Ny på forumet? Skriv gärna en liten presentation av dig själv här.
Post Reply
User avatar
kjelle
Posts: 65
Joined: 2008-08-22, 09:12
Location: Skellefteå

kjelle

Post by kjelle »

Dags att efter nästan ett halvår på forumet presentera sig.

När vi i somras började fundera på ny bil så sa barnen (har 5 st) att det måste vara en miljöbil. Äldsta grabben tipsade om en V70 Bi-fuel -04 i Östersund och på den vägen är det. Jag är väldigt nöjd med bilen. Lite småproblem i början, men inget som inte gått att fixa. Sen känns det ju väldigt bra att kunna köra bil utan att ha dåligt samvete för att man bidrar till ökade utsläpp av koldioxid. Eftersom jag uteslutande kör på biogas så är det utsläppsneutralt vad gäller koldioxid.

Jag bor i Skellefteå, som har egen biogasproduktion. Ni som följt forumet vet att jag diskuterat med kommunen om deras prispolitik. När jag i augusti började köra på biogas hade man troligen landets högsta pris (13.74 kr/Nm3). Om det beror på mina argument vet jag inte, men faktum är att nu har man sänkt priset rejält och har bland den billigaste biogasen i landet. Just nu (29/1-09) kostar den 8.92 kr/Nm3.
V70 Bi-Fuel -04
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Även om du varit här ett tag och etablerat dig redan så vill jag ändå hälsa dig varmt välkommen som brukligt.
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
Post Reply